Folyamatos kommunikációt folytatsz, de kevésnek érzed a rajongók aktivitását? Biztos, hogy mindent jól csinálsz? Sok cikk született már a tartalomírás témájában, mégis vannak olyan dolgok, amikre nem elég felhívni a figyelmet, mert hajlamosak vagyunk elsiklani felettük a könnyebb munka érdekében. Aztán csak azt vesszük észre, hogy az eredmények is elsiklanak szépen …
Néha rávenni az embereket arra, hogy megosszanak valamit, olyan, mint ha a fogadat húznák. Persze egyszer kétszer meg lehet kérni a legjobb barátokat, hogy osszák meg amit kiposztoltunk, mert, hogy ez most aztán tényleg igazán jó! Igazság szerint erre egyáltalán nem lenne szükség, mert a valóban jó tartalmak maguktól terjednek. Ha arra vagy kíváncsi, hogy akkor a te posztjaid miért nem népszerűek, akkor a megoldást (Socialmediatoday alapján) talán itt találod:
1. Csak magadról beszélsz.
Körülöttünk mindenki csak magát promózza, de ez egyáltalán nem izgi vagy érdekes az olvasó számára. Főleg azért nem érdekesek az ilyen tartalmak, mert a rajongók nem érzik magukat bevonva. Nincs miért megosztani őket, mert csak annak érdekes a hír, aki elmeséli azt. Ugyanez történik akkor is, amikor az emberek elkezdenek kizárólag magukról beszélni.
Ha növelni akarod a megosztások számát, akkor kezdj olyan témákban posztolni, kommunikálni, amikről a rajongók szívesen hallanak, szívesen beszélnek róla. Ebben az esetben „forrásnak” fognak tekinteni az emberek, és szívesen megosztják híreidet. Az aranyszabály pedig a következő: beszélj annyit másokról, mint amennyit te szeretnéd, hogy beszéljenek rólad.
2. Nem aktuális témák alkalmazása
A 24/7 korszakában a hangsúly mindig a megfelelő időzítésen és aktualitáson van. Ha valami egy hete történt, és neked egy egész hétig tart, hogy reagálj az eseményekre, akkor az a poszt már egyáltalán nem aktuális. Az emberek az aktuális történéseket szeretik megosztani saját ismerőseikkel, és nem úgy kezdeni a posztokat, hogy „két nappal ezelőtt…”
Nem kell viszont az utolsó pillanatban görcsölni, hogy mit posztolj, mi aktuális. Ha tudod előre, hogy milyen események lesznek, előre is megtervezheted a kommunikációt, a Facebookon időzített posztokkal megkönnyítheted a saját életed. Érdemes előre gondolkodni, akár egy évre, és kommunikációs tervet készíteni a legfontosabb eseményekre vonatkozólag.
3. Unalmas címek
Nem kellenek feltétlenül hatásvadász főcímek, de azért megkapónak kell lennie a felhívásoknak, és elég relevánsnak ahhoz, hogy a közönség felfigyeljen rá, és kattintson. Törekedj a 8 szónál rövidebb címekre, hogy azok ütősek és emlékezetesek legyenek, olyanok, mint a legjobb Tweet-ek. Te melyikre emlékeznél inkább? „A kedvenc WordPress alkalmazásaim, amivel te is emelheted a blogod látogatottságát”, vagy hogy „A legjobb látogatottságnövelő WordPress Alkalmazások!”. A második felel meg az igazán jó címek feltételének, exkluzív és egyedi. Ha rövid és megkapó címeket alkalmazol, azzal megkönnyíted a tartalmad megosztását is az olvasók számára, hiszen mindössze annyit kell tenniük, hogy megnyomják a „Megosztás” gombot.
4. Túl sok szöveg
Mióta többet olvasunk online mint offline, koncentrálóképességünk is rosszabb lett. A legtöbb ember átfutja a szöveget mielőtt elolvasná, mert nem akarja fölöslegesen olyannal tölteni az idejét, ami nem érdekli igazából. Könnyítsd meg számukra a dolgot, és használj kiemeléseket, szedd pontokba a tartalmat (pont, ahogy itt látod 🙂 ). Megtörheted a szöveget képekkel vagy videókkal – az emberek természetileg vizuális lények, jobb elköteleződést érhetsz el, ha a tartalmad vizuális elemeket is magába foglal. Vagyis, ha alkalmazol néhány kiemelést egy kis multimédiával fűszerezve, akkor segíted az olvasóidat abban, hogy megfogják a tartalmad lényegét, és azt egyszerűen megosszák a többiekkel.
5. Megnehezíted a megosztást
Hol van a „Megosztás” gomb az oldaladon? Van egyáltalán? Ugye nem akarod, hogy az olvasóid a kijelölés – másolás – beillesztés műveletekkel bajlódjanak? Alkalmazd a megfelelő közösségi média megosztás gombokat és alkalmazásokat, ez a leginkább érthető és a legegyszerűbb megosztási lehetőség közösség számára.
Tetszett a cikk? Választ adott néhány kérdésedre? Akkor nyomj egy lájkot!
Ha pedig van más ötleted, vagy van amivel nem értesz egyet, akkor írd meg a hozzászólások között!