A közösségi médiával foglalkozó nemzetközi Syncapse vállalat kutatása, most választ ad azokra a kérdésekre, hogy miért éri meg és hogy mennyit is érhet a vállalata számára egy lájk vagy egy rajongó. A legtöbb cég ugyanis is mindig arra kíváncsi, hogy mikor és hogyan térül meg a befektetett pénze és energiája.
Mivel a Syncapse amerikai vizeken utazik ezért a kutatásának eredményei is az amerikai piacra vonatkoznak, mégis nagyon hasznos és érdekes információkkal lehetünk gazdagabbak, és viszonyítása alapnak kiválóak.
A kutatás során több márkát és annak Facebook rajongói táborát is figyelték meg, és arra a következtetésre jutottak, hogy egy látogató átlagosan 136 dollárt ér, ami hazánkban körülbelül 30.000 Ft-ot jelent. A tanulmányból az is kiderül, hogy egy rajongó átlagosan 72 dollárral, azaz 16.000 Ft-tal költ többet a rajongott márkájára, mint azok, akik nem táplálnak semmilyen érzelmet az adott márka iránt.
Természetesen arról sem szabad megfeledkezni, hogy a rajongók, amellett, hogy több profitot hoznak nekünk, de még jó hírünket is kelthetik az ismerőseik körében. Ennek pedig megint csak pozitív hatása lehet cége bevételeire, hiszen nyílván Te is inkább hiszel valamelyik barátod, ismerősöd, véleményének, mint egy egyszerű reklámnak a tv-ben, a rádióban vagy a helyi sajtóban.
Ez a kutatás is azt bizonyítja, hogy a Facebook nem egy játszótér vagy egy egyszerű csevegésre alkalmas felület, hanem egy üzleti lehetőség, amit a legtöbb cégnek kár lenne kihagyni!