Az oldalaknál a Timeline bevezetésével elbúcsúztunk az alapértelmezett érkező oldaltól. Ez szomorú, mivel a default landing tab beállítása nagyon hasznos volt. Ennek segítségével akár 40%-kal többen lettek rajongók a beérkező látogatókból.
Kiderült az is, hogy a Timeline borító képet nagyon korlátozottan használhatjuk, inkább image építésre jó, mivel nem helyezhetünk el rajta aktivizáló elemeket, nem rakhatunk rá ajánlatot, árat, stb.
Kérdés, hogy mivel tudjuk mostantól a rajongókat lájkolásra bíztatni?
Úgy tűnik erre három fontos felület van:
- A borító fotó alatti kisképek
- A Timeline tetejére tűzött (pin to top) bejegyzések
- Névjegy mező
Először is ezt tilos
Tilos ajánlatot, kedvezményt megjeleníteni a borító fotón. Lásd részleteket a Timelineről szóló cikkben és videóban!
Szóval ilyet ne csinálj.
Ajánlat az alkalmazásokban
A legkézenfekvőbb megoldás, ha az alkalmazásaidat úgy készíted el, hogy azok egy-egy témát dolgoznak fel, egy-egy ajánlatot tesznek, esetleg termékeket mutatnak be.
Ebben az esetben az alkalmazások borító kép alatti képeit kell nagyon attraktívvá kialakítani. Egyszerűen muszáj legyen rájuk kattintani egy látogatónak!
Ha három kép nem elég…
Ha a három kép nem elég, akkor használd kreatívan őket!
Tölts fel több terméket vagy több ajánlatot (max. 11-őt), plusz egyet, ami legyen olyan, ami arra ösztönzi a látogatókat, hogy nyissák meg a többi lehetőséget.
Vajon ez szabályos?
A Timeline borító fotón nem lehet nyíl ami a like gombra mutat.
Vajon igaz ez az alkalmazások kicsi képeire is?
Mert ha nem, akkor érdemes lehet ebben gondolkodni.
Persze ne felejtsd el, hogy a kép mögött kell lenni alkalmazásnak, hiszen mi van, ha ezekre kattint valaki?
3 kép helyett egy banner?
Mivel a három alkalmazás kép sorrendjét Te határozod meg, miért ne lehetne őket egy nagy felületnek felfogni?
Ebben az esetben az alkalmazásodat háromszor kell persze elkészíteni, ugyanazzal a tartalommal illetve webes háttérrel.
Persze nem szabad megfeledkezni arról, hogy jó ösztönző felületnek tűnik az oldal tetejére tűzött poszt is.
Ha ez jól van kialakítva -például kevés, de ösztönzó szöveg, link, hatásos kép vagy videó -, akkor hasznos lehet.
Teljes pályás letámadás: Timeline, mint médiafelület
Valójában persze sokkal több felület áll a rendelkezésedre, ha meggyőző, ösztönző felületet akarsz kialakítani.
A logóval kezdődik, folytatódik borítóval és a három alkalmazás képpel, a névjegyben található szöveggel egészen az oldal tetejére tűzött képig.
Persze mindegyiket a Facebook szabályainak megfelelően kell kialakítani, de a kreativitással sok eredményt el lehet érni.
Például valószínűleg tudjuk használni az alkalmazások előtti fotó blokkot, mivel úgy tűnik ez az utoljára feltöltött képek közül válogat.
Ha a képeid stílusa megfelelő, vagy ha alapvetően nem használsz másra képeket csak linkeket, videókat, akár még ezeket is bele lehet vonni az ösztönzésbe.
Persze amiket itt összegyűjtöttem egyelőre még csak ötletek (csak saját felelősére alkalmazzátok! 😉 ), a következő napok hetek további gyakorlati tapasztalatokat fognak eredményezni, de addig is érdemes gondolkodni a lehetőségeken.
Nektek van valami jó ötletetek?
Írjátok meg, hogyan használnátok (hogyan fogjátok használni) a timeline-t ösztönzésre, kommunikációra, brand építésre!