Sőt, nem csak a közösség, hanem egy egész mozgalom építéséről!
Először is nézd meg ezt a TED videót, ami csak 3 perc, de még is rendkívül érdekes, és hasznos tud lenni.
Meg szórakoztató is. 🙂
Utána olvasd el a cikket, mert pár gondolatot összegyűjtöttem a videó kapcsán, ami közösségi kommunikáció szempontjából megfontolandó.
Tehát hogyan építs közösséget / mozgalmat 3 lépésben?
1. Állj ki a tömeg elé!
Legyen bátorságod kiállni.
Néha ez azzal is járhat, hogy hülyét kell csinálni magadból.
De ez van, ez a biznisz sokszor így működik.
2. Szerezd meg az első követő(ke)t!
Ő csinál belőled vezetőt, és ő lesz az, aki hozza az ismerőseit
Ha pedig megszerezted, nagyon becsüld meg!
3. Bírd rá az első követőidet, hogy hozzák az ismerőseiket.
Az első követők fogják elmondani és megtanítani az ismerőiknek és a többi követőknek, hogy hogyan kövessenek, mire használhatják a Te tudásodat. Adj lendületet, hogy el tudjon indulni a láncreakció.
A vége az, hogy egy tömeg élén vagy, és egy közösséget, jobb esetben egy mozgalmat vezetsz.
Egy olyan közösséget, amiből cikibb lesz kimaradni, mint benne lenni.
Mi kell ehhez?
Egy ember, aki elég bátor kiállni.
Egy ember, aki elég bátor követni.
Egy ügy, ami képes motiválni, élményt adni.
Egy-két felület vagy megoldás, amivel meg tudod mutatni a világnak azt, hogy mit csinálsz magányos bolondként, azt, hogy kik az első követők akik csatlakoznak hozzád. És lehetőséget kell biztosítanod ahhoz, hogy az emberek meghívják a barátaikat.
Ezért jók a közösségi felületek, mint a Facebook: ha valaki lájkolja az oldalad, látszik az ismerősei előtt (sajnos egyre eldugottabban).
Ha valaki lájkol, megoszt hozzászól egy bejegyzéshez, látszik az ismerőseinek.
Egy alkalmazásban tudod ösztönözni, hogy meghívják az ismerőseiket.
A rajongói szám nagysága és főleg az aktív élet az oldaladon pedig azt mutatja, ez egy olyan közösség, amiből kár kimaradni.
Egy dolgot érdemes még észrevenni.
Könnyebb a dolgod, ha nem csak egy közösséged van, hanem mozgalmad.
A különbség a közösség és a mozgalom között az ügy illetve a cél.
Éppen ezért olyan oldalt, olyan közösséget építs, ami célt tud adni a rajongóknak, ami arra ösztönzi őket, hogy megmutassák hogy csatlakoztak, amit szívből támogatni tudnak, ami élményt ad, ami büszkévé tesz.
Mozgalmat indíts, ne csak közösséget, akkor könnyebb dolgod lesz nagyon sok szempontból.
Ne egy céges weboldalt csinálj, hanem egy olyan ügynek csinálj Facebook oldalt, amelyik kapcsolódik a céged szolgáltatásához!
Ha pedig tudsz, ilyet, ne csak egy ügyet karolj fel, hanem indíts egy mozgalmat, ami egy magasztos célról szól!
Ne a Kovács asztalos Bt.-nek indíts Facebook oldalt, hanem inkább a gyerekszoba bútoroknak.
De ha felvállalod, inkább ne a gyerekszoba bútoroknak, hanem az összefogás az egészséges és boldog gyerekkor mozgalomnak.
Persze nem mondvacsinált ügyről és nem öncélú mozgalomról beszélek, mert az hamar megbukik.
Valós problémák megoldása, valós célok megvalósítása jöhet csak szóba.