A Facebook akár ki is kapcsolhatná végre a hirdetéseket az asztali hírfolyamban. Legalább is ezt a következtetést is le lehetne vonni a 2019 második negyedéves tőzsdei jelentésük alapján, amiből többek között az is kiderül, hogy a hirdetési bevételeik 94%-a mobilról jön. Szerintem az is megfordult már a fejükben, hogy az egész asztali fejlesztést sutba dobják… De fordítsuk komolyra a szót, mert unalmas köntösbe érdekes információkat csomagolt a legnagyobb közösségi platform csapata.
Töretlen növekedés
Az egy évvel ezelőttihez képest sokkal a számok alapján rendezte a sorait a közösségi platofrm. Elültek a Cambridge Analytica és a GDPR bevezetése körüli hullámok, minden piacon növekedés látható már három egymást követő negyedévben is.
Összesen közel 1,6 milliárdan használják a Facebookot naponta (1,587 milliárd egészen pontosan), havonta pedig 2,414 milliárd ember látogatja a portált. A többi nagy platformmal együtt (Facebook, Messenger, Whatsapp, Instagram) 2,1 milliárd embert mozgatnak meg naponta és 2,7 milliárdot havonta. A növekedésben a jelek szerint csak a Facebook jeleskedik, legalább is az összes felhasználó szám nem változott az elmúlt három hónapban.
…és gyülekező fellegek
A növekvő felhasználói szám rekord bevételeket is jelent, amire szükségük is lesz, főleg annak fényében, hogy pont ma jelentették be hivatalosan az FTC 5 milliárd (!!!!) dolláros büntetését a Cambridge Analytica botrány miatt. Ráadásul ez csak az egyik része a Facebook és az FTC közötti megállapodásnak. A Facebook ugyanis megkapta a saját, személyreszóló GDPR-jét. Adatvédelemért felelő aligazdatóval, bizottsággal, többször ellenőrzött folyamatokkal. A hab a tortán pedig az, hogy elindul a régóta beigért trösztellenes vizsgálat, ami akár a cég feldarabolásához is vezethet.