Igen, a jelek szerint, ha nincs Meta Verified előfizetésed, akkor bizonyos profilokban csak havi két linket lehet megosztani. Ezzel is a havi fizetés felé próbálja terelni a Meta az üzleti felhasználókat.
Mari Smith oldalán olvastam először, hogy több felhasználó is kapott olyan figyelmeztetést, hogy a Facebook profilján vagy a Facebook oldalán havonta maximum kettő link posztot oszthat meg, ha nincs Meta Verified előfizetése. December 10 óta kapnak ilyen tájékoztató leveleket a világ különböző pontjain élő felhasználók.
Egy új “funkció” teszteléséről van szó igazából, hivatalos Meta kommunikációval még nem találkoztam a témában, de nézzük meg, mit tudunk eddig!
Mi a konkrét korlátozás?
Havonta két külső link posztot lehet organikusan megosztani Meta Verified előfizetés nélkül a Facebook hírfolyamban.
Ha többet szeretnél, elő kell fizetned. De vannak kivételek, a jelek szerint a következő típusú linkekre nem vonatkozik korlátozás:
- linkek a hozzászólások között
- Támogatott affiliate linkek (bár ezt nem pontosan tudni mit jelent)
- Bármi, ami Meta felületekre viszi az embereket (Facebook események, Instagram, Whatsapp, stb.)
- Üzenetben küldött linkek
Kire vonatkozik a korlátozás?
Elsősorban az üzleti érdekeltségű felhasználókra, vagyis:
- Facebook oldalakra
- Professzionális módban használt privát profilokra
A jelek szerint nem vonatkozik a teljesen privát célú Facebook profilokra.
Miért csinálja ezt a Meta?
Bár hivatalos kommunikáció még nincs a témában, de több helyen összevág más Meta folyamatokkal ez a lépés.
Egyrészről régóta célja a cégnek, hogy a platformjain belül tartsa a felhasználókat, ezért korábban több lépésben vezetett be már korlátozásokat (talán a legszembetűnőbb az volt, amikor a YouTube linkek méretét és elérését is csökkentette pár éve).
Másrészt egyre fontosabb nekik, hogy ne csak a hirdetésből jöjjenek bevételek, a Meta Verified pedig úgy tűnik jó módszer erre. Egyébként ennek keretében van olyan csomagjuk, amelyiknél van hasonló szolgáltatás: az előfizetők tudnak linket rakni Reels videóra havi 2 vagy 4 darabot.
Gondot fog ez jelenteni?
Legyünk őszinték: a Facebook algoritmusa az utóbbi időben eléggé zárójelbe tette a link posztok értelmét. (Nem véletlenül szoktak át -kényszerből- a felhasználók az első hozzászólásba rakott linkre.)
Így ha nem tud valaki közvetlen linket kirakni, de továbbra is tud a kommentek közé rakni, vagy Messengerben küldeni… nos nem ez lesz a legnagyobb érvágás sem elérésben sem forgalomterelésben.
Bár a jelek szerint egy funkció tesztelésről van “csak” szó, a tendencia aggasztó.
Mi lesz vajon a következő amibel az előfizetésbe próbálják terelni a felhasználókat?
Nos meglátjuk, addig is írjátok meg, találkoztatok-e ilyen üzenettel, és vajon ez a lépés jobban motivál-e arra, hogy előfizessetek a Meta Verified-ra?
