Felhasználóként a Tiktok könnyű terep: csak pörgetjük az ezernyi videót egyszerűen, lendületesen.
Ugyanez a másik oldalról már nagyobb kihívás, hiszen nem mindenkinek megy olyan könnyedén a videókészítés, ezért sokan vannak úgy vele: maximális célunk a minimum. És csak annyi videó készítenek amiről úgy gondolják, hogy feltétlenül muszály.
De nem biztos, hogy ez a jó stratégia, mert itt is igaz, hogy a több, néha jobb.
A TikTok szerint
A TikTok szerint naponta 1-4 posztot érdemes kirakni, mert ez hozza a legjobb eredményeket.
De persze mondhatod: persze, hogy ezt mondja a cég, neki az az érdeke, minél több időt töltsünk el ott tartalomgyártóként (meg amúgy sem túl friss már az a cikk).
A 11 milliós TikTok kutatás
Ha nem hiszünk valamiért a TikToknak, nézzük meg, mint mond egy független elemző!
A Buffer készített egy kutatást, amiben 150.000 fiók 11,4 millió posztját vizsgálták. Lássuk ennek a megállapításait!

A heti egy poszthoz képest a következő ugrásokat látni:
- 2 – 5 poszt hetente → 17% több megtekintés posztonként
- 6 – 10 poszt hetente → 29% több megtekintés posztonként
- 11+ poszt hetente → 34% több megtekintés posztonként
A legjobb eredmény itt is heti 11 poszt fölött van, de az igaz ugrás akkor megtörténik, amikor a heti egy posztos ütemről átváltasz heti 2-5-re hetente Tiktokon.
De: nem jár ajándék a mennyiségért a TikTokon sem!
Ha csak eddig jutsz el még nem tudsz mindent, ami kell a sikeres marketinghez.
Mert a poszt gyakoriság növekedése nem azt jelentette, hogy minden egyes poszt több emberhez jutott el.
Sőt, a megtekintések mediánja nem változott a posztok növekedésével jelentősen. Viszont a top 10% megtekintést elérő posztok eredménye drámaian megugrott.
Mit jelent ez?
A több poszt nem a darabszám miatt jelent előnyt, hanem azért, mert ez több lehetőséget ad az algoritmusnak arra, hogy egy-egy poszt kitűnjön. Így nem minden egyes videó eredménye lesz önmagáb an jobb, hanem nagyobb az esély arra például, hogy minden negyedik vagy ötödik sokkal jobb eredményt érjen el, ami pedig összességében fogja feljebb húzni az eredményeket.
A Buffer posztjában nagyon találóan fogalmazták meg: a gyakoribb posztolás nem szükségszerűen emeli meg a padlót, de feljebb tolja a plafont.
Ehhez persze szorosan hozzátartozik az is, hogy szükség van a jobb minőségre is. (A jobb itt: a TikTokos közösség számára jobb, a TikTok nyelvezetéhez jobban illeszkedő.)
Vagyis nem csak a mennyiyég növekedésére kell koncentrálni, hanem a minőség javítására is. (Mondjuk ha valaki rááll arra, hogy napi 1-2 videót legyártson, akkor biztos, hogy gyorsan megtanulja, hogyan kell gyorsan és hatékonyan izgalmas, pörgős, TikTokhoz illeszkedő videókat készíteni.)
Heti 5-10 poszt TikTokra? De hogyan?
Tulajdonképpen a Buffer kutatása jó hír, hiszen a TikTok napi 1-4 posztjához képest a heti 5-10 mondjuk még kevesebb is.
De persze itt is jogosan merül el a kérdés: hogyan lesz erre idő?
Egyrészről ki kell alakítani egy gyorsabb, egyszerűbb videókészítési rutint telefonnal, másrészt pedig ebben is segíthet az AI természetesen. Akár AI Avatart használó videók, akár a text-to-video megoldások segítségével is tudod könnyedén növelni a videók számát, de ott van persze a meglevő videók kreatív újrahasználata, újravágása is.
Szóval nem kell annyira félni a videókészítéstől, ha pedig gyakorlati segítség kell, irány a Liftup Marketing Hub, ahol több képzés és előadás segít abban, hogy akár az okostelefonos videókészítést, akár a mesterséges intelligencia alapú videógenerálást megismerd a gyakorlatban!