Az Instagram végül legyőzte a Facebookot?

Pár éve, amikor a Facebook intenzíven elkezdte csökkeni az eléréseket, sokan úgy gondolták, át kell menni Instagramra, mert majd az legyőzi a Facebookot. Pedig az Instagram akkor sem volt a kicsi Facebook, és most sem az. Viszont történt valami érdekes több európai piacon: míg a Facebook stagnált (vagy esetenként csökkent), addig az Instagram növekedett.

Honnan tudjuk ezt?
A Meta az Európai Unió szabályozásának hála kénytelen kiadni részletesebb adatokat, így minden egyes országban meg lehet nézni, hogyan változtak a felhasználói számok.

Magyaroszágon például 2023 közepe és 2025 második negyedéve között az Instagramon átlagos aktív felhasználói száma 300.000-rel nőtt, 4 millióról, 4,3 millióra.

Screenshot

A Facebook aktív felhasználói száma pedig nagyjából ugyanebben az időszakban “csak” 200.000-rel nőtt (6,9-ről 7,2 millióra) a Meta bevallása szerint. Persze ezek más számok, mint amiket akár az NMHH jelentésében, akár a Meta hirdetéskezelőjében látunk. De arányokat, tendenciákat mutatnak.

Látszik, hogy más tempóban fejlődött itthon a Facebook és az Instagram.
De néhány országban még erősebb a különbség.
Ausztriában az Instagram például több, mint 10%-ot nőtt, míg a Facebook felhasználói szám nem változott. Franciaországban majdnem 11%-ot nőtt az Insta, míg Facebook kettőt sem.
Hollandiában például csak 4,4%-ot nőtt az Instagram, de közben a Facebook 3,7%-ot csökkent.
A legnagyobb különbség pedig Németországban van, ahol az Instagram 11,1%-ot nőtt, a Facebook pedig 0,9%-ot csökkent.

Összesen elmondhatjuk, hogy mostanra az Instagramnak több felhasználója van Európában, mint a Facebooknak. az Instagramnak nagyjából 281,8 millió átlagos havi felhasználói száma van, míg a Facebooknak 263,3 millió.

Persze nem ugyanaz a felhasználók demográfiai összetétele, és nem is ugyanannyi ideig használják, de ha tervezel jelenlétet, kommunikációt, kampányokat, jobb, ha ezekkel a trendekkel is tisztában vagy!