Milyen gyakran posztolj LinkedIn-en 2025-ben?

Megint egy újabb platformról bizonyosodott be, hogy minél többször posztolsz, annál jobbat tesz az eredményednek. Igen, ezzel kicsit le is lőttem a címben feltett kérdést, de azért érdemes lesz továbbolvasnod, hidd el! 🙂

A Buffer készített egy elemzést, amiben 94000 LinkedIn fiók 2 millió posztját elemezték, és elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy mennyit érdemes posztolni, hiszen LinkedIn-en (is) egy bevállt gyakorlat sokak szerint, hogy heti egyszer kiraknak valamit, és az majd jó lesz. Ennyire van idő, meg amúgy is félünk attól, hogy túltoljuk, ugye…

Na itt lesz érdekes a kutatás.
Megnézték ugyanis, hogy mi történik, ha heti 1 helyett heti 2-5 posztot rak ki valaki.
A cikk szerint olyan, mintha átkapcsolnál egy kapcsolót: a LinkedIn ugyanis elkezdi jutalmazni hogy aktívabb vagy, és elérésben és aktivitásban is megugrik az egy posztra eső arány. Ez 1182 plusz megjelenítést jelenthet posztonként, és 0,23 százalékpontos emelkedést az elköteleződési arányban a heti egyszeri posztoláshoz képest.

Screenshot

Ha még erősebb ritmusra váltasz, akkor tovább növekednek az eredményeid. Heti 6-10 posztnál ugyanis +5001 további megjelenítésre és 0,76 százalékpontos aktiviár növekedésre számíthatsz posztonként. A drámai eredmény viszont csak ezután jön.

Heti 11+ posztnál a növekedés, közel 17 000-rel több megjelenítés posztonként, háromszor több elköteleződés és 1,4 százalékpontos ugrás az elköteleződési arányban az egyetlen heti poszthoz képest.

Röviden ennyi: posztolj amennyit csak bírsz! De…

Három kérdés merülhet fel:

  1. Nem lehet túlzásba vinni?

Az adatok szerint nem. Nincs egy plafon, amit ha elérsz romlani fognak az eredmények. Nem fog büntetni a LinkedIn algoritmus csak azért, mert gyakran posztolsz.

2. Csak sok követős, nagy profiloknak működik?

Az adatok szerint nem. Számszerűen persze több embert ér el valaki, ha már sok követője van, így ha gyakrabban posztol, nagyobbat nőnek az eredményei is. De hasonló arányú növekedésre számíthat egy kisebb profil is, így akkor is érdemes belevágni a gyakoribb posztolásba, ha csak párszáz követője van valakinek.

3. Legyél változatos, és adj értéket minden posztban!

Sajnos (igazából nem sajnos) nem működik az, hogy ugyanazt a posztot több verzióba rakod ki.
Akkor számíthatsz igazi jó eredményekre (ami ráadásul nem csak a számokban látszik, hanem az üzleti eredményekben is), ha minden egyes posztod más, minden egyes posztod értékes.

Plusz egy dolgot meg kell jegyezni.

Ez a kutatás nemzetközi adatokon alapul. Márpedig sok esetben, nemzetközi szinten gyakrabban használják a LinkedIn-t. Nem heti 15 percet, mint Magyarországon. Ez azért fontos, mert ha most valaki vérszemet kap, és napi 2 posztot fog kirakni a kutatás hatására, az lehet, hogy az algoritmusnak nem fáj, de ha kevés követője van, akik ráadásul ritkán lépnek be a platformra… nos az lehet kontraproduktív.

Éppen ezért azt javaslom, gondolkodj abba, hogy posztolj bátran gyakrabban, és szépen kezdd el növelni a kommunikáció mennyiségét! Ha például eddig hetente csak egyszer raktál ki valamit, akkor töreked a heti 3-ra, és ezt tartsd is meg. Aztán ha már működik, akkor pár hónap alatt növeld tovább heti 5-6 posztra.

Ha pedig eddig rendszertelenül kommunikáltál, pár hetente, esetleg pár havonta, akkor tervezd be a gyakoribb jelenlétet, és a heti 1-2 posztot+