Hogyan készíts saját AI influenszert a marketing videódhoz?

Avagy: Forradalmasítsd marketinged AI-val készült videókkal! Fél óra alatt, töredék költséggel készíthetsz profi reklámokat, amelyek hatékonyságban alig maradnak el a hagyományos produkciók mögött, miközben nem kell kamera elé állnod vagy százezreket költened profi stábra.

Az RTL Klub Reggeliben többek között arról beszélgettünk, hogy mennyire terjednek a mesterséges intelligenciával készült influenszerek a közösségi médiában, ráadásul szóba került (mert szóba hoztam), hogy ilyet már bármelyik KKV tud magának készíteni szinte percek alatt.

Ennek persze sok előnye van, hiszen ha a saját termékedet vagy szolgáltatásodat szeretnéd videóval reklámozni, akkor két lehetőséged volt eddig:

  • beálltál a kamera / telefon elé, és elmondtad Te amit szerettél volna
  • megbíztál egy videós csapatot, felbéreltél fotómodelleket vagy színészeket, és így készült el a marketing videód

Az első általában ott akad el, hogy sok vállalkozó vagy marketinges nem áll szívesen a kamera elé, de előfordul az is, hogy hiába szerepel szívesen, a célcsoportjánál nem ő a hiteles karakter.

A második pedig egyszerű matek: több száz ezer forintba kerül egy ilyen forgatás, és még ha több videó és fotó is elkészül, ezek költsége messze túlmutat a hatékonyságon és a megtérülésen.

Na itt érkezünk el a mesterséges intelligenciával készített kreatívokig!

Ezekkel ugyanis fél-egy óra alatt el lehet készíteni olyan reklámokat, amik segítenek a kommunikációban vagy akár a reklámokban, ráadásul a költségük töredéke lesz.

Nézzünk néhány példát!

Ez csak egy demó, amit pár hónapja használok az előadásaimban, és azt mutatja meg, hogyan lehet egyetlen, fehérhátteres termékfotóból és a termék paramétereiből 30 perc alatt elkészíteni egy olyan videót, amelyikben a termék már egy hangulatos környezetben mozog, és egy ember mutatja be a terméket magyarul.

A videóban használt AI modell egyébként a Mirtil nevet kapta, és egyedi igények alapján készítette el az AI a megjelenését és a hangját is, így többször újra lehet használni különböző élethelyzetekben.

Többek között HeyGen-t és Veed.io-t használtam hozzá, de a teljes folyamatot megnézheted egy gyakorlati előadásban, amelyik több, mint egy órán keresztül, lépésről-lépésre mutatja be a teljes folyamatot. Ezt is megtalálod a Liftup Social Media Hubban.

De nézzünk még két példát, amit a Prompt Poszt Profit, AI marketing könyvhöz készítettem és használtam kommunikációban és hirdetésben!

Ugyanerre egy másik variáció:

@kozossegi_kalandozasok

Szeretnéd kihasználni az AI erejét a markertingedben? Olvasd el a Prompt Poszt Profit ekönyvet!

♬ original sound – Közösségi kalandozások

Ezekben már több ember szerepel ráadásul vegyesen: Mirtilhez hasonló AI influenszerek mellett valós, élő embereket is láthatsz, akiknek a „szájába” adtam a marketing szöveget. Itt is a HeyGen és a Veed volt a két legfontosabb eszköz.

Egy ilyen videó elkészítése kicsit több idő, de nem vészes, 4 db 10 és 90 másodperc közötti videó elkészítés három és fél óra volt. (Erről is találsz egy kis esettanulmányt a Liftup Social Media Hubban)

Jók az AI videók a marketingben? Megéri használni?

Legyünk őszinték: ezek a videók nem tökéletesek.
Ha egy hétköznapi AI eszközzel készítesz el egy marketing videót, nem lesz 100%-ban olyan az eredmény, mintha valódi fotómodelekkel forgattad volna le.

De ár értékarányban verhetetlen, hiszen -ha az idődet és az előfizetési díjakat beleszámítod – egy AI videó költsége pár tízezer forint, egy videós csapattal készített kreatív díja pedig több százezerre rúg.

Ráadásul az AI videók a méréseink szerint – ha kellően kreatív, hasznos, élménydús a tartalmuk – hasonló eredményeket hoznak, mint a valós videók. Hasonló lejátszási számokat, megtekintési időket, átkattintásokat.

Lehet, hogy 10-15%-kal rosszabbak, de nem 70-80%-kal rosszabbak. Vagyis az ár-érték arányuk valóban jó.

Persze ez nem jelenti azt, hogy ne csinálj ezentúl szelfi videókat, ahol Te beszélsz a cégedről (sőt! Ki ne hagyd!), vagy ne vegyél igénybe profi segítséget. Viszont lehetőséget kapsz arra, hogy gyorsan, költséghatékonyan sokkal több olyan videót AI segítséggel, amik segítik a marketinged.

Szerintem érdemes kipróbálni!
Ha kell hozzá segítség, irány a Liftup Social Media Hub, ahol már több, mint 13 órányi olyan gyakorlati videót találsz, amelyik az AI használatról szól, és azon belül több, mint 5 órányi olyan oktatóanyagot, ami azt mutatja be lépésről-lépésre, hogyan tud a mesterséges intelligencia segíteni a marketing videók készítésében.

Csatlakozz itt! >>>