Advantage+ leads hirdetések és más újdonságok

Mivel az adatbázis építés és az érdeklődő gyűjtés különösen fontos, mindig örülök, amikor olyan módszereket kapunk, amik ezt tehetik hatékonyabbá. Most újabb csomag, ígéretes újdonságot kaptunk a Metától, lássuk, hogyan segíthetik ezek az adatbázis építési céljainkat!

Advantage + leads kampányok

Az Advantage+ Shopping kampányokhoz hasonlóan az Advantage+ leads kampányok AI-val támogatva segítik az érdeklődő gyűjtést. Kicsit kevesebb beállításért hatékonyabban tud dolgozni a mesterséges intelligencia, ez pedig jobb eredményeket ígér.

Mi változott?
A felület tulajdonképpen nem sokat. A legszembetűnőbb a hirdetéskezelő jobb oldalán megjelenő panel, ami mutatja, hogy a kampány amit éppen kezelünk Advantage+ lesz-e vagy nem.
Ehhez ugyanis három dolog kell:

  • Kampányszintű költségkeret
  • Advantage+ célzás
  • Automatizált elhelyezés

Ha valamelyiket megváltoztatjuk, például a helyezésnél eltávolítunk párat vagy korlátozzuk a célzásokat, azonnal jelez a jobb oldalon a panel, hogy az optimalizálási pontszám már nem 100% és látjuk azt is, hogy az Advantage+ leads kampány kikapcsolt állapotba kerül.

Mivel a Lead kampányoknál a konverzió mérés gyakorlatilag 100%-os, és a konverziók költsége is könnyebben elérhető, érdemes A/B tesztelni, hogy jobbak vagunk-e mint az AI, azaz: legyőzi-e mennyiségben és minőségben(!!!) az AI alapú lead kampány a manuálisat.

Kérdés feddvény a kreatívon

Hogyan lehet még hatékonyabbá tenni az adatbázis építő hirdetés kreatívját? Rakjuk ki a kérdést már a videó felületére interaktív formában! Valami ilyesmi járhatott a Meta fejlesztőinek a fejében, amikor ezt az új funkciót megvalósították.

Ahogy a példákban látható, a kreatívra kerülnek rá olyan interaktív kérdések, amik rögtön bevisznek az űrlapba. Ráadásul amikor félbehagyjuk az űrlap kitöltést, és visszamegyünk az előző felületre (jellemzően a videós feed), ott még gyakrabban megjelenik ez a feddvény az utolsónak látott kérdéssel. A jelek szerint ez teljesen automatikus, nem tudunk kérdést választani, a hirdetési rendszer dönti el, kikerül-e vagy nem, és ahogy eddig észrevettem csak videóknál működik.

Mindenesetre biztosan nagyobb arányban húzza be ez a módszer az érdeklődőket.

SMS hitelesítés

A begyűjtött lead-ek minőségét egyértelműen javítja, de közben a mennyiséget is csökkenti az a lehetőség, hogy még a lead űrlap elküldése előtt SMS megerősítést kérünk. Azoknál a cégeknél, ahol a cél a telefonos értékesítés, akkor ez a funkció biztosan megér egy tesztet, hiszen így sok felesleges hívást el lehet kerülni.

Rugalmas űrlap publikálás

  • Ez a beállítás személyre szabja az űrlapot mindenkinek, akinek megjelenik. A Meta szerint a következő lehetőségek fordulhatnak elő:
  • háttérkép eltávolítás
  • üdvözlő szöveg kihagyás
  • üdvözlő szöveg elrejtése egy tovább link mögé
  • üdvözlet megjelenítése egy másik helyen
  • a kérdések sorrendjének módosítása
  • a nem kötelező kérdések a kérdés blokk mögé kerülnek
  • nem kötelező kérdések kihagyása
  • nem kötelező kérdésekre adott válaszlehetőségénél sorrend módosítás

Elsőre ez sem hangzik rosszul, de akár a minőséget is ronthatja, miközben növeli a regisztrálók számát.

Összességében nagyon izgalmasak ezek az új funkciók, nagy eséllyel sokat fognak segíteni azoknak akik tudatosan használják az új lehetőségeket is.

Mindenesetre ez annyira fontos terület, hogy beszélünk róla az Adatbázis építés Lead hirdetéssel képzésünkön is a Liftup Social Media Hub keretein belül.