Amióta az AI egyre több szerepet vesz át a Meta Hirdetéskezelőben, egyre gyakrabban merülnek fel a kétségek azzal kapcsolatban, hogy ez mennyire megy a márka rovására, hiszen olyan színek és betűtípusok kerülnek rá a kreatívokra, ami csak összezavarja a célcsoportot.
Ezért kifejezetten jó, hogy megjelent a Hirdetéskezelőben a márkaelemek megadása lehetőség. …és ezrét bosszantó, hogy a Meta AI még mindig nem működik magyarul. De erről majd később.
Márka elemek megadása a hirdetés létrehozásakor
Amikor eljutsz a hirdetés létrehozása során a hirdetés szintig, megjelenik egy új elem a Facebook oldal és az Instagram profil blokkban a Branding.
Itt tudod:
- feltölteni a logódat (maximum öt verziót)
- megadni három márka színt
- kiválasztani olyan betűtípust, ami legjobban illik a márkádhoz
Utána külön be kell kapcsolni a Márkaelemek alkalmazását.
Egyébként a média beállítási folyamatba is bekerült ez, sőt az AI-t használó képgeneráló lépésbe is. A za furcsa, hogy a Hirdetői beállításoknál nincsen ehhez egy külön felület. Nem csodálkoznék, ha hamarosan kapnánk ilyet.

A márka definíciós megoldás célja, hogy amikor majd a hirdetésgenerálás során az Advantage+ Creative funkció legenerálja Neked a perszonalizált hirdetéseket, akkor tudja használni a Te általad megadott elemeket.
Amikor ugyanis elérsz a képgenerálás pontra, használhatod a képeket, szövegeket, színeket, sőt a képek pozícióját is meghatározhatid,
Úgy kellett nekünk ez, mint egy falat kenyér. De komolyan.
Ugyanis olyan cégek, ahol komoly követelmények vannak a márka megjelenéssel szemben, nem tudta használni a perszonalizációt, hiszen „véletlenszerűen” kerültek bele betűtípusok és színek a képekbe. Ráadásul egy ideje már itthon is megjelent az AI képgenerálási lehetőség a hirdetéseknél, amiknél szintén jó az, hogy ha a Meta mesterséges intelligencia készít Neked egy képet, akkor azt testre tudod szabni a saját képeiddel, szövegeddel. Viszont a logó helyét például nem tudod meghatározni.
Az is furcsa, hogy amikor például a kép optimalizálás során a szövegfedvényeket akarjuk testreszabni, ott nem jelennek meg alapból a szín és a betűtípus funkciók. Lehet, hogy ez később érkezik.
Magyar nyelvű AI kreatívok: logó igen, szöveg nem
A dolog jól hangzik, és elég ígéretes is.
Egy – nem is olyan apró – hiba, hogy magyar nyelven nem hajlandó szövegeket rakni a képre, hiszen ez a nyelv ugye nem támogatott a rendszerben. Egyébként valóban a nyelv a korlát, hiába írsz ékezeettelen szavakat, azok sem mennek át, ha magyarul vannak.

És ha több márka van?
Felmerülhet a kérdés, hogy mit kezdjenek a helyzettel azok a hirdetők, akik több eltérő márkát szoktak hirdetni ugyanabban a hirdetési fiókban?
Ha csak a logókat szeretnénk felhasználni, akkor elvileg ez megoldható, hiszen az 5 logó lehetne akár 5 különböző is. Kérdés, hogy lesz-e olyan automatizmus, ami automatikusan elkezdi használni az elemeinket? De egyébként jól látható, hogy nem több márka kezelésre van kitalálva, hiszen az eltérő logók inkább az eltérő környezeti lehetőségek miatt jók.
Összességében a dolog még nem tökéletes, de hiánypótló. Reméljük mihamarabb javítják a gyerekbetegségeket, és végre megjelenik a magyar nyelv támogatása is!