7 Instagram változás: meghalt a király, éljen a király

Az Instagram folyamatosan igyekszik lépést tartani a TikTok robbanásszerű népszerűségével – vagy éppen a helyébe lépni, amikor a TikTokot korlátozni akarják. Adam Mosseri, az Instagram vezetője, most inkább a fejlődésre mutatott példát, amikor több izgalmas újítást jelentett be.
Ezek némelyike olyan, ami komolyan megváltoztathatja azt, ahogy a platformot használjuk. Nézzük a legfontosabbakat!

1. Új videószerkesztő alkalmazás: „Edits”

A Meta bejelentette a vadonatúj szerkesztő appját, az „Edits”-et. Miért érdekes ez? Péládul az időzítés miatt. Pont akkor, amikor a ByteDance tulajdonában lévő CapCut, ami az egyik legnépszerűbb videó szerkesztőbajba került az USA piacon….
Mindenesetre egyszerű és általános videószerkesztőként az „Edits” kifejezetten izgalmas lehet – ha majd elérhetővé válik, március környékén.

2. Új, magasabb grid arány: 4:5

Az új 4:5 arány már élesben tesztelés alatt áll, megérkezett például hozzám is.
Ez gyökeres szakítás azzal, ahogy az Instagram grid eddig kinézett. Mondhatjuk, hogy teljesen elbúcsúzunk a négyzetes formátumtól.

3. Rács újrarendezése és egyedi indexképek

De a grid másban is fejlődik: hamarosan szabadon újrarendezheted az Instagram rácsra rakott posztokat, és egyedi indexképeket is készíthetsz. Ez különösen hasznos lehet azoknak a márkáknak, akik vizuálisan harmonikus profilt szeretnének fenntartani.

4. Közvetlen posztolás a gridre

További újdonság az, hogy közvetlenül a gridre posztolhatsz anélkül, hogy a tartalom megjelenne a feedben. Ez lehetőséget ad a stratégiai megjelenésre, miközben a feededet tisztán tartod. Kifejezetten jó azoknak, akik a griden látványos, összefüggő megjelenést szeretnének kialakítani.

5. Highlights új helye

Az Instagram Highlights hamarosan külön tabot kap a grideden. Ez Mosseri szeeint új lehetőség a történetek hosszú távú megjelenítésére, de szerintem sok márka fájlalni fogja, hogy így nem tud majd kialakítani szép, menü-szerű megjelenést.

6. Hosszabb Reels: már 3 perces videók

Az Instagram Reels maximális hossza 90 másodpercről 3 percre növekedik! Ez izgalmas lehetőség, bár kicsit meglepő is, hiszen pár hónapja még erősen bizonygatták, hogy a 90 másodperc alatti Reels videók a legjobbak Instagramon.

Tartalomgyártás szempontjából mindenesetre szerencsés, hiszen a YouTube is nemrég váltott 3 percre.

Úgy tűnik ez lesz hamarosan az új sztenderd a rövid videóknál.

7. Könnyebb felfedezés

Egy új, külön funkció segítségével meg tudod majd nézni, hogy az ismerősied melyik Reels videókat lájkolták, vagy melyikre írtak jegyzeteket. Így könnyebben juthatsz új tartalmakhoz a networköd segítségével.

A Meta komolyan veszi a harcot a TikTok ellen, a fiatalabb célcsoport figyelméért.
Viszont ezekkel a változásokkal az Instagram véglegesen elbúcsúzik azoktól az alapoktól, amikkel megszületett.

Persze ez nem baj, de pár virtuális könnycseppet morzsoljunk el, miközben kihasználjuk az új, izgalmas funkciókban rejlő lehetőségeket!