*Covid Után
Miért más 2021-től a marketing? Miért kell újragondolnunk a közösségi marketinget, a kommunikációnkat és a hirdetéseinket? Hogyan alakítsuk át a folyamatainkat, az üzeneteinket, és ami a legfontosabb: a gondolkodásmódunkat? Erről szól a következő videó!
A 2020-as és a 2021-es év vízválasztó marketing szempontjából, ami két dolognak köszönhető.
Az egyik mindenki számára nyilvánvaló: ez a COVID.
A covid egyrészről néhány hét alatt 10 évnyi fejlődést hozott az online világ számára. Napok alatt álltak át cégek azokra a digitális szokásokra, amiket előtte évekig elleneztek. De napok alatt vettek fel új szokásokat a vásárlók is. Hirtelen mindenkinek természetes lett az online rendelés, a házhozszállítás és a bankkártyás fizetés.
Ez mind szép és jó, de a sok pozitívum mellett rengeteg olyan változás is történt a COVID-nak köszönhetően, ami a megnehezíti a marketingesek munkáját.
Hogyan tervezzünk hónapokra előre, ha nem tudjuk, jön-e a 4. 5. 6 hullám, a delta éta, kappa variáns?
Hogyan írjunk hirdetést, értékesítő oldalt, hírlevelet, ha nem tudjuk, hogy a vevőknek melyik része fél a személyes találkozástól, kik azok, akiket hidegen hagynak a korlátozások, és kik azok, akik égetően vágynak a személyes találkozásra?
Ki tudja, mennyi idő lesz, mire visszatér az élet a 2019-es szintre? 2 év, 3 év, 5 év? Visszatér egyáltalán?
Ezek a kérdések úgy látom mindenkit foglalkoztatnak, akik értékesítéssel, marketinggel, ügyfélszolgálattal foglalkoznak, hiszen minden nap találkozunk a covid következményeivel marketingesként, cégvezetőként és magánemberként is.
Könnyű belátni, hogy 2021-től új tervekre, új megoldásokra, új válaszokra, új folyamatokra van szükségünk ahhoz, hogy a korábbi eredményeinket hozni szeretnénk, vagy ha növekedni szeretnénk.
De van egy másik, egy sokkal kevésbé nyilvánvaló dolog, ami az utóbbi évtizedekben kialakult marketing alapokat változtatja meg, ez pedig nem más, mint az, hogyan használhatjuk az adatokat a marketing során.
Míg 2020 előtt szinte egy adatkezelési vadnyugat volt – amit eufemizálva adatvezérelt marketingnek neveztünk – a GDPR és a CCPA bevezetése, és főleg a piaci szereplők pálfordulása megváltoztatta az adathasználati lehetőségeinket.
Ezt még nem ismerte fel mindenki, pedig a hatása talán súlyosabb, de mindenképpen hosszabb távú lesz, mint a COVID jól látható következményei.
Az adatok következmények nélküli felhasználása után egy olyan marketinges korszak következik, amelyikben az adatvédelem át meg átszövi a marketing kampányainkat, ahol speciális szabályok új korlátokat jelentenek az adatgyűjtés és felhasználás számára. De közben az adatvédelmi elvek segítik és támogatják is a cégeket abban, hogy az ügyfeleik értékeire vigyázzanak.
Az, hogy e kettő hatás – COVID és az adatvédelmi környezet szigorodása – , egyszerre történt, egy furcsa véletlene a sorsnak.
Mindenesetre mindkettő egy olyan új világot teremt, amiben változnunk kell.
Változtatni kell a
- Kampányainkon
- A célzásainkon
- A kommunikációnkon
- Az adatgyűjtésünkön
- A mérésen
- A tervezésen
De ami a legfontosabb: fel kell ismerni, milyen típusú marketing illik a cégünkhöz, és azt is, hogy a saját személyiségünk, szokásaink, milyen hatással lehetnek a lehetőségeinkre.
Ezekről a témákról több szó lesz a következőben, ha érdekelnek az új lehetőségek, a működő technikák, nem szeretnél lemaradni a fontos változásokról, mindenképpen kövesd közösségi csatornáinkat!