A Facebook bejelentett pár újdonságot az iOS14 utáni konverzióoptimalizálással kapcsolatban. Az iOS14-hez kötődő változásokról és teendőkről több cikket is írtam, azt itt tudjátok megnézni. Most a legfrissebb változásokról olvashattok.
Lazítás a 72 órás idősávon
Június 16-tól nem gond, ha változtatunk a webhely események priorizálásán. Eddig minden ilyen változtatás után 72 órára leálltak az érintett hirdetési sorozatok, mostantól nem lesz ilyen. A hirdetéssorozatok ugyanúgy fognak tovább futni akkor is, ha változik az esemény priorizálás. Viszont a konfiguráción nem lehet 72 óránál hamarabb változtatni. Jól meg kell hát gondolni, mikor kattintunk a mentés gombra. 🙂
Modellezett konverziók már a 7 napos időablakban is
Eddig a 7 napos konverziós ablakban csak részleges adatokat láthattunk, ezt azonban kibővítik modellezett adatokkal is annak érdekében, hogy pontosabb információt kapjanak a hirdetők . Ez növekedést jelenthet a konverziók számában, de ahol nincs elég adat, ott nem fog modellezni a Facebook.
Androidos célcsoport esetén lazább szabályok
Azoknak a hirdetőknek, akiknek a célcsoportja az Android készülékeket használók köréből kerül ki, vagy azok, akik nem tudják valamiért a domian hitelesítés + esemény priorizálást használni (pl. mert nem saját weboldalra viszik a látogatókat) használhatnak egyedi konverziókövetést is. Ennek hátránya azonban az lesz, hogy az így felépített hirdetések nem fogják elérni az iOS14.5+-os célcsoportokat. Vagyis egy ilyen döntés előtt alaposan meg kell vizsgálni a weboldal látogatók és a vásárlók összetételét. Persze lehet, hogy a jó döntés az lesz, ha ezentúl külön kampányokat készítünk az Android-os és az iOS-es felhasználóknak. Meglátjuk.
Ezek tehát a konverzióoptimalizálási újdonságok az iOS14 fronton. Figyeljük tovább a változásokat! 🙂