Azt mindannyian tudjuk, hogy a Facebook felülete, lehetőségei folyamatosan változnak. Mindig igyekszünk ezekhez alkalmazkodni, és aki gyorsabban alkalmazkodik, az bizony előnybe kerül. A trendeket figyelve hoztunk is 5 friss tippet a Facebook hirdetésekhez.
1. Illeszkedj az üzenőfali bejegyzésekhez
Hirdetésként előnyt jelenthet, ha kreatívunk hasonlít egy átlagos bejegyzéshez. Sokan már tudatosan nem kattintanak a hirdetésekre, kerülik őket. Ha szövegezésében, megfogalmazásában és képi világban is beleillik hirdetésünk az átlagos bejegyzések közé, akkor nagyobb eséllyel kattintanak rá azok is, akiket a hirdetésbejegyzések elriasztanának.
2. Kerüld a túl bonyolult megfogalmazásokat, egyszerűsíts
Amennyiben célcsoportunk 30 év alattiakból áll, érdemes kevésbé formális megfogalmazást, és egyszerűbb szövegezést használni. Próbáljuk meg az ő beszédstílusukban megfogalmazni hirdetéseinket, akár kompromisszumok árán is. Természetesen, ha ez a fajta lazaság nagyon szembe megy a márkánk által képviselt stílussal, akkor számunkra nem ez lesz a nyerő taktika.
3. Használj rövidebb videókat
A videós hirdetés kiváló eszköz arra, hogy megragadja a figyelmet. Azonban elsősorban nem professzionális minőségűnek kell lennie, hanem figyelemfelhívónak. A tartalom ez esetben sokkal fontosabb, mint a minőség. Sokan azt gondolják, hogy attól lesz minőségi egy videós hirdetés, ha minél hosszabb. Igazság szerint érdemes kipróbálni a kifejezetten rövid, 20-30 másodperces formátumot is, hiszen könnyen lehet, hogy sikeresebb lesz, mint a hosszabb videós hirdetések.
4. Kevésbé professzionális képi világ
Pont úgy, ahogy a szövegezés esetén, a hirdetésképek kiválasztásánál is előnyt jelenthet olykor, ha olyan fotót használunk, amilyet az ismerőseink hírfolyamában is láthatunk. Nem bevilágított, műtermi körülmények között készült képeket, hanem olyanokat, amiket akár mi is készítünk privát profilunkra mobiltelefonnal. Ezek a képek a mindennapi életünket, problémáinkat mutatják be reálisan, így sokkal könnyebb velük azonosulni, mint egy beállított modell szituációs képpel.
5. Teszteld ki az ideális hirdetésszöveg hosszát
Az az igazság, hogy nincs aranyszabály a hirdetések hosszára vonatkozóan. Minden terület és minden célcsoport igen eltérő eredményeket produkálhat különböző hirdetésszövegek esetén. Tehát a javaslatunk az, hogy mindenképp teszteld ki, hogy nálad a rövid, vagy a hosszabb szöveg hoz jobb eredményt.
A lényeg tehát, hogy a Facebook is változik, mi is kövessük figyelemmel ezeket a trendeket, és igazítsuk a saját rutinunkat is ezekhez a változásokhoz. Így hatékonyabbak lesznek a kampányaink és mindig a saját előnyünkre fordíthatjuk a változásokat. Ha úgy gondolod, hogy hirdetési tudásod is frissítésre szorul, ajánljuk figyelmedbe kedvezményes, háromrészes webinárium sorozatunkat, mellyel 2 hónap alatt az alapoktól a haladó szintig juthatsz a Facebook és Instagram hirdetések világában.