A kombinált Facebook és Instagram Shop bejelentése után nem sokkal megjelentek a Boltokban fellelhető termékekhez kapcsolódó célközönségek is. Ezek bővültek most tovább, ráadásul nagyon jó lehetőségekkel.
Eddig ugyanis az volt a gond, hogy csak azok tudták kihasználni a Facebook/Instagram Shophoz kapcsolódó fizetési megoldásokat, akiknek volt fizetési lehetősége. Ilyen viszont csak szerencsés keveseknek adatik meg, elsősorban az USÁban. Az új funkciók azonban már több használati lehetőséget nyújtanak.
Vásárlás alapú egyéni célközönségek
Jelen pillanatban ezek a lehetőségek állnak a rendelkezésünkre, ha a vásárláshoz kapcsolódó egyéni célközönségeket szeretnénk használni:
- Emberek, akik termékeket tekintettek meg
- Emberek, akik termékeket tekintettek meg és felkeresték a webhelyet
- Emberek, akik termékeket mentettek
- Emberek, akik megtekintették a Boltok oldalát
- Emberek, akik megtekintették a Boltok kollekcióit
- Emberek, akik terméket helyeztek a kosarukba
- Emberek, akik bármilyen termék kifizetését kezdeményezték
Mint látható, több olyan egyéni célközönség lehetőség van, amelyik azon alapul, hogy mi történik a Facebook vagy az Instagram Shopban de nem kell hozzá kosárbahelyezés vagy fizetés. Így már könnyen újra tudjuk szólítani azokat, akik csak megnézték a terméket, sőt akár finomíthatjuk, ha például azzal, hogy utána felkeresték a weboldalunkat.
Vagyis akár több platformos remarketing listákat is tudunk már készíteni, ami jó alapja lehet a több platformos kampányoknak is.
Facebookon megjelenő apróhirdetésekhez kapcsolódó célközönségek
A Bolthoz kapcsolódó célközönségek mellett megjelent egy érdekes plusz funkció is, ami az apróhirdetésekhez (in Facebook Listing) kapcsolódkik. Ez azért meglepő, mert az alapja jelenleg nem nagyon érhető el Magyarországon tudtommal. Úgy tűnik a Facebook egyik csapata kissé előreszaladt. 🙂
Az alap ugyanis az, hogy a Facebook Shopba feltöltött termékeket meg tudjuk jeleníteni a Piactéren is, és az ehhez kapcsolódó felhasználói viselkedések alapján tudunk egyéni célközönségeket építeni. Egyelőre azonban csak néhány piacon és néhány termékcsoport esetén érhető el a katalógusok megjelenítése a Marketplace-en közvetlenül, a többieknek marad a hirdetés.
Persze a Marketplace, mint hirdetéselhelyezési felület is működik, így előfordulhat, hogy a katalógusba feltöltött és Marketplace felületen, hirdetéssel megjelenített termékek alapján is tudunk egyéni célközönséget futtatni. Egyelőre ez a funkció új, nem tudtuk még kipróbálni, de ha van tapasztalatotok, bátran osszátok meg velünk!
Összességében jó irányba megy az egyéni célközönségek fejlesztése, szerencsés, hogy a vásárlási folyamat több pontján össze tudjuk már kapcsolni a potenciális célcsoportunkat a termékekkel, és tudjuk követni a viselkedésüket.
Persze az, hogy a Shophoz kapcsolódó célközönségek és funkciók ilyen szépen fejlődnek, jól mutatja, hogy a Facebook egyre több mindent megtesz annak érdekében, hogy a platformon belül tartsa a felhasználókat. Ez persze egyik oldalról jó, de természetesen kockázatot is jelent.
Mindenesetre kíváncsian várom a jövőbeli fejlesztéseket, ha pedig a célközönségek részletei és mélységei érdekelnek, jelentkezz Haladó Facebook és Instagram Hirdetések Webináriumunkra!