A Facebook szerint a sok hirdetés árthat az eredménynek, ezért korlátozza azt, hogy az oldalakhoz mennyi aktív hirdetés kapcsolódhat. A korlátozás ötlete egyébként nem új keletű, tavaly már bejelentették a tervet, de élesedni csak 2021 februárjától fog, szóval még van idő felkészülni.
A használható hirdetések mennyisége attól fog függeni, hogy az elmúlt 12 hónapban mekkora volt a legmagasabb havi költés.
Ahogy ez a táblázatból látható, azok az oldalak, ahol a legmagasabb havi költés 100.000 dollár alatt volt (kb. 30 millió forint), maximum 250 db hirdetést futtathatnak (vagyis ennyi lehet aktív és engedélyezés alatt).
Ez a legtöbb cégnek valószínűleg nem lesz olyan nagy probléma, de biztos vagyok benne, hogy sokaknak lesz kihívás hirdetni főleg azoknak, akik már havi 5-10 ezer dollár környékén vagy fölötte költenek, hiszen ott már indokolt lehet a hirdetések nagyobb száma.
Miért kell korlátozni a hirdetések számát?
A Facebook magyarázata viszonylag egyszerű:
„Ha túl sok hirdetést futtatsz egyszerre, az ronthatja a teljesítményt. Általánosságban véve, ha egy oldal túl sok hirdetést jelenít meg egyszerre, kevesebb hirdetéssorozat lép ki a tanulási fázisból, és nagyobb részt költenek el a költségkeretből azelőtt, hogy a hirdetésmegjelenítési rendszer optimalizálta volna a teljesítményt.”
Vagyis ha elaprózzuk a keretet, akkor nem tud elég hatékonyan dolgozni a Facebook algoritmusa. Más kérdés, hogy a fent megadott keretek alapján bőven 100.000 forint körül van az az összeg, ahol a tanulás elég hatékony. De még ha csak a legkisebb keret felét nézzük, akkor is 60.000 forintot kellene szánnunk minden egyes hirdetésre a Facebook szerint, hogy minél többet kihozzunk a kampányainkból.
Persze amikor itt hirdetésről beszélünk, az egy hirdetési egységet jelent a Hirdetéskezelőben. Nem azt, hogy ne használhatnánk 250-nél több kreatívot. Hiszen ha dinamikus kreatívokat vagy dinamikus formátumokat használunk, a Facebook több verziót is kipróbál, ezzel próbálja növelni a hatékonyságot. Vagyis a pl. a 250-es korlát – ami a hirdetők nagy részére vonatkozni fog – valójában sokkal több hirdetés kreatív verziót jelent. De az ilyen kreatív verziók fölött már nem a hirdetők rendelkeznek, hanem az algoritmusok.
Vannak kiskapuk?
Nyilván minden rutinos hirdetőnek eszébe jut pár kiskapu akkor, ha korlátozásokról olvas. Hiszen például egy oldalhoz több hirdetési fiókot is használhatunk, vagy lehet akár több oldalunk is. A Facebook azonban úgy tűnik komolyan gondolja a korlátozásokat. Lesz ugyanis egy Oldalankénti hirdetés limit eszköz, ahol egyrészt láthatjuk, hogy milyen korlátozás alá esünk, másrészt pedig eloszthatjuk, hogy az egy oldal nevében hirdető különböző hirdetési fiókok, vagy éppen Vállalkozáskezelők mekkora keretet használhatnak fel.
A több oldal létrehozását pedig azért nem javasolja a Facebook, mert ennek több káros következménye lehet a Facebook szerint:
- Az ugyanazon a liciten versengő különböző oldalak egymás ellen fognak licitálni a hirdetési licitfolyamatban, ami növeli a költségeidet.
- A megjelenítési rendszer az oldaladon szerzett tapasztalatokat használja a hirdetési teljesítményed javítására, ezért az eredmények több oldal közötti felosztása csökkentheti a konverziós arányt.
- Az oldalak nyilvánosan képviselik a vállalkozásodat, tehát több oldalt kell kézben tartanod.
Mindegyik érv jogos, de azt hiszem néhány hirdető kénytelen lesz mégis bevetni a több oldal stratégiát, ha szűkösnek érzi a keretet.
Hogyan tovább a hirdetési korlátokkal?
A Facebook hirdetési rendszerében egyre több olyan megoldás jelenik meg, amik valamilyen algoritmuson alapulnak, ahol dinamikusan jönnek létre elhelyezések, tartalmak, célzások. Ez önmagában jó irány, hiszen sok esetben az algoritmusok jobban személyre tudják szabi, kit, milyen megoldás tud a legjobban meggyőzni. De ehhez adatokra van szükség, ráadásul nagy számban. Egyrészt ez lehet a döntés mögött, ezért próbálja rákényszeríteni a Facebook a hirdetőket a kevesebb hirdetés, nagyobb hirdetésenkénti keret kombóra. Másrészt könnyen előfordulhat, hogy a több, mint 9 millió hirdető rendszerhasználatát is korlátozni kell, így téve tervezhetőbbé a szerverparkot.
Akárhogy is, de fel kell készülnünk rá, hogy egyre több hirdetői feladat fog átcsúszni a Facebook és az algoritmusok kezébe a következő időkben.