Tapasztalataink szerint a legtöbb hirdető – így még a rutinosabbak is, tartanak a kizárások használatától. Van, aki hiába hirdet évek óta, még csak ki sem próbálta ezt a lehetőséget.
Sokan úgy gondolják, ha már sikerült felépíteniük egy jó nagy célközönséget, akkor miért szűkítenék le a lehetőségeiket? Miért lenne szükségük másfajta célzásra? De a közösségi média hirdetési felülete másképp működik, mint a többi médiáé. Mivel ezen a felületet másképp használjuk, leginkább scrollozás közben fogyasztjuk a tartalmakat, így sokszor azonnali, impulzus válaszokat adunk a számunkra releváns bejegyzésekre, hirdetésekre.
Gyakran irányítják vásárlásainkat, kattintásainkat a pillanatnyi érzelmeink. Itt jön a képbe a közönségek kizárása, hiszen nem akarjuk túltelíteni olvasóink hírfolyamát termékünkkel, szolgáltatásunkkal. Például, ha valaki már megvásárolta a termékedet, vagy más direkt kapcsolatba került a márkáddal, akkor hasznos, ha nem bombázod őt folyamatosan a hirdetéseiddel. Ha folyton ugyanazokkal a hirdetéseiddel fogja szembetalálni magát, hamar elmegy a kedve termékedtől, szolgáltatásodtól, mert zaklatásnak fogja találni az ismétlődő tartalmaidat.
Pontosan a fentiek miatt javasoljuk: ne féljetek használni a kizárásokat! Korábbi vásárlóidat, visszatérő olvasóidat más módszerekkel próbáld elérni, ne ugyanazokkal, akik először találkoznak vállalkozásod hirdetéseivel.
Ha szeretnél még több hirdetéscélzási mesterfogást megismerni, akkor ne habozz, jelentkezz a következő Haladó Facebook Hirdetési tréningünkre, hogy még eredményesebbek legyenek a kampányaid!