Az idei évet remekül jellemezhetjük az ÚJRATERVEZÉS szóval. Átálltunk a távmunkára, újraértékeltük a közösségi marketing stratégiánkat és költéseinket és újra felfedeztük a tartalommarketingben rejlő lehetőségeket. Röviden összefoglalva, az év első felére leginkább ezek voltak a legjellemzőbb tevékenységeink az online marketinges munkánk során.
Mire számíthatunk az év második felében? Megpróbáltuk összegezni a trendeket és megjósolni, hogy mi vár ránk még idén. Nagyon úgy néz ki, hogy a járványhelyzet hatásaival tartósan kell szembenéznünk, de legalábbis rövidtávon nem számíthatunk jelentősebb javulásra.
Összegyűjtöttünk pár trendet, amivel szerintünk számolhatunk az év hátralévő részében:
Az események nagyrésze továbbra is marad a digitális térben – Próbáltunk/próbálunk visszatérni a korábbi élő rendezvényekhez, de a jelenlegi helyzet sajnos nem ebbe az irányba mutat. Emellett felfedeztük az online események előnyeit is: könnyebben el tudjuk érni célközönségünket online, alacsonyabbak a rendezvényköltségek, sokan preferálják az utazás és a személyes találkozó helyett ezt a fajta online találkozást.
A videók jelentősége még jobban felértékelődik – Az élő és a felvett videós anyagok egyaránt fontos kapcsolati elemek a közönségünkhöz. A személyes találkozások hiánya még inkább felértékeli a videók jelentőségét.
Az e-kereskedelmi megoldások további fejlesztése várható – A közösségi média platformok egyre inkább szeretnék felvenni a versenyt a konkurenciával, erre utaló fejlesztés például a Facebook/Instagram Shop is, amiről már mi is írtunk korábban. Itt további jelentős fejlesztések várhatók.
Növekedni fog a felhasználók által készített tartalmak használata a márkák körében – A járvány során több márka is élt ezzel a lehetőséggel kényszerűségből (lásd pl. otthoni címlapfotó magazinnál stb.). Ha egy jól felépített stratégia mentén használjuk a mikro influenszereinket, az a kampányköltségeinket is csökkenteni tudja. Emellett szimpatikus és szerethető lehet az ügyfelek számára is.
Még inkább nőni fog a közösségi média szerepe a marketing mixben – A járványhelyzetben sokkal többen kezdték el használni ezeket a platformokat, a közösségi média felületeknek sokkal nagyobb szerepük lett a marketinges munkában. Ez várhatóan így is marad az év második felében is. Ha szeretnéd jobban kihasználni a lehetőségeidet, várunk Téged is Haladó Facebook Hirdetési tréningünkön, ahol megtanítunk hatékonyabban és eredményesebben hirdetni.
Emberközelibb kommunikáció a márkáktól – Számos példát láttunk arra, hogy azoknak a márkáknak nagyot nőtt a hitelessége, akik beengedték a felhasználóikat a színfalak mögé. Őszinte és retusálatlan anyagok kerültek ki a márkakommunikációk során a kényszerűen otthonaikból dolgozó munkatársaktól. Ezeket nagyon értékelték a rajongók, és igény is mutatkozik erre a továbbiakban is.
Ha szeretnél azonnal használható tippeket az újrainduláshoz, jelentkezz Facebook Marketing Restart online előadásunkra, ahol abban segítünk, hogyan használjuk tudatosabban a közösségi marketing eszközeinket ebben az időszakban.