Mostanában gyakoriak a Facebook leállások, ami sok szempontból kellemetlen, hiszen ilyenkor a privát hírekhez sem jutunk hozzá, ráadásul a céges folyamatok is megakadhatnak. Főleg, ha egy jó kis kampány legfontosabb szakaszában történik a leállás. Mert nyilván mikor, máskor? 🙂
De mit kezdjünk ezzel a helyzettel oldalkezelőként? (azontúl, hogy bosszankodunk)
Először is ha futnak hirdetések, érdemes megfontolni, hogy leállítod őket. Sok ilyen helyzetben úgy is csak a hibáról beszélgetnek az emberek, pont nem érdeklik az általános hirdetések. Ha egyáltalán ténylegesen megjelennek.
Az előbbi miatt pedig: pont érdemes beszélgetni a követőkkel. Amikor felhasználók látják, hogy gond van a legfontosabb kommunikációs platformjukkal, vagyis a Facebookkal, akkor azt szeretnék megbeszélni. Hol máshol, mint a Facebookon?
Ez a beszélgetés lehet különböző:
- kérdezz rá, náluk is gond van-e?
- ossz meg egy cikket valamelyik portálról
- írj egy gyors blogbejegyzést arról, mit lehet tenni, mik a tapasztalatok
- oszd meg a Downdetector grafikát (ha éppen látszanak a képek)
A legjobb persze, ha mindezt a saját termékedhez, szolgáltatásodhoz tudod igazítani.
Az ilyen persze arra is jó alkalom, hogy felhívjuk a figyelmet arra, hogy más felületken is elérhetők vagyunk. Mondjuk YouTube-on, amikor éppen a teljes Facebook arzenál döglődik.
A lényeg: beszélgess! Na csak egy megosztásik vagy egy posztig juss el, hanem beszélgess bátran a helyzetről a követőkkel. Válaszolj nekik, frissítsd a posztot, ossz meg új infókat. Más hasznosat ilyenkor úgy sem tudsz általában csinálni. 🙂
Mi értelme van ezeknek – azon túl persze, hogy az ember kicsit levezeti a feszültséget?
Nyilván közvetlen üzleti hasznot a legtöbb esetben nem tudsz realizálni (ha csak nem valami remek ötlettel tudod összekapcsolni a problémáta a kínálatoddal), viszont jó lehetőség arra, hogy együtt tudj érezni, gondolkodni a célcsoportoddal. Be tudod mutatni, hogy egy csapatban vagytok, érted, miért probléma ez nekik, vagy éppen miért vicces.
Szóval ha legközelebb megint leállás lesz (mert nyilván lesz), akkor használd ki egy kis közösségépítésre a helyzetet! 🙂