A hétvégén a TV2 két videóval kapcsolatban is megkérdezte a véleményem. Az egyik az Országos Mentőszolgálat carpool caroke stílusú videója volt, a másik pedig a John Lewis aktuális filmje Elton John-nal a főszerepben.
Mindkettőben közös, hogy videó, és hogy jól terjed a közösségi médiában, de alapvetően mindegyiknekl más a célja, és kicsit másért is működik.
A John Lewis minden évben rengeteg munkát és kreativitást tesz bele, hogy elkészüljön azzal a sztorival, ami karácsonykor megfogja az emberek szívét, és amit majd milliók fognak megosztani és megnézni. Ez persze neki duplán a legjobb reklám, hiszen pont akkor erősíti a márkáját, amikor az emberek ajándékot vásárolnak. A közösségi médiában jól terjedő karácsonyi reklámok hatására valószínűleg sokkal többen.
A Mentőszolgálat filmje kicsit más. Nekik a céluk inkább a PR, a „márka” és a lakók közötti kapcsolat erősítése. Ezen egyébként láthatóan sokat dolgoznak, elég megnézni a Facebook posztjaikat.
Működnének ezek a videók másnak is?
Valószínűleg nem. Egy kkv-nak, de még a legtöbb multinak sincs akkor a büdzséje, hogy a John Lewis reklámjához hasonlót tudjon összerakni. És nem elsősorban Elton John „ára” miatt. De az sem működne valószínűleg, ha két kolléga beülne egy céges autóba karácsonyi dalokat énekelni.
Persze ez nem azt jelenti, hogy le kell mondani a közösségi médiáról és a videókról.
Egy rövid videó, ahol a kollégák kívánnak boldog karácsonyt minden cégnek jó, amelyiknél a munkatársak találkoznak az ügyfelekkel. Egy olyan összeállítás, ahol a cég fontos terméke jelenik meg a karácsonyfán vagy egy mézeskalácson, szintén jó lehet (bár az embereknek és az arcoknak általában nagyobb a siker). Viszont formátumnak érdemes ilyenkor is a videót választani, hiszen azok jobban működhentek, mint a sima képek.
Akármiről is legyen szó: legyen kicsit egyedi, igazodjon a céghez, legyen stílusos, és mozogjon. Persze ne várjunk tőle százezres megtekintést, de így is lehet eredményes, hiszen erősüdhet a cég és az ügyfelek kapcsolata. Szóval hajrá! 🙂