Igazán izgalmas és hasznos eszközökkel bővült a Facebook hirdetéskezelője az utóbbi napokban. Annyi újdonság van, hogy most csak felsorolni marad idő. De érdemes őket megnéznetek, mert a kampányaitok eredményessége múlhat rajtuk.
1. A Boost poszt új ruhája
A bejegyzés kiemelés új felületet kapott, ami nem csak frissült megjelenést hozott, hanem új funkciókat is. Megjelent például az Instagram mellett a Messenger, mint elhelyezési lehetőség.
Sőt a Whatsapp kapcsolat is. Persze ezek a változások függnek attól, milyen hirdetési célt választasz és milyen kreatívot szeretnél kiemelni.
2. Kampánystruktúra a hirdetéskezelőben
Hirdetés módosításánál és szerkesztésénél megjelent egy kampánystruktúra hasáb a bal oldalon.
Ez nem csak azért jó, mert könnyebb áttekinteni, éppen mit szerkesztünk, hanem azért is, mert itt van pár hasznos plusz funkció.
3. Közvetlen komment kezelés hirdetésnél
A fent említett kampánystruktúra felületen a hirdetések mellett található Művelet menüre (három pötty) kattintva a további lehetőségek közé rejtve találunk egy Facebook kommentek kezelése és egy Instagram kommentek kezelése linket is a hirdetés szinten. Egyelőre nálunk még nem működik, de ígéretesnek tűnik.
4. Videó készítés képekből
A videó egyre hatékonyabb kreatív formátum, a Facebook pedig láthatólag mindent megtesz azért, hogy könnyebben tudjunk videókat készíteni. Ennek legújabb megoldása a videósablonok használata. Ezeket a hirdetéskezelőben érjük el.
Magyarul a „Videókészítési készlet” nevet kapta a funkció. Ha rákattintunk, azt kapjuk, amit ígér: kiválaszthatunk álló és negyzetes sablonokat, amiket aztán testreszabhatunk.
5. Videó arány változtatás
Már nem csak a képeknél, a videóknál is könnyen változtathatunk az arányokon. A feltöltött videóinkat 5 különböző méretarány szerint tudjuk vágni.
Érdekes adalék, hogy az elsődlegesen ajánlott oldalaránya a videóknál már a 4:5, vagyis az álló formátum. Persze ez nem meglepő, hiszen mobilra kell tervezni a hirdetéseinket.
6. URL paraméter készítő
A forgalomterelő hirdetéseknél sokban támogatja a mérést, ha használunk URL paramétereket. Ezek kezelését könnyíti meg most a Facebook azzal, hogy egy segédfelületet rakott a rendszerébe. Amibe ráadásul néhány dinamikus paramétert is belerakott, így a kampányaink, hirdetéssorozataink, hirdetéseink nevét automatikusan adja át. Sajnos csak név alapú mezők mennek, az elhelyezés pl. már nem működik.
Persze van még egy csomó apróság, például a „Teljesképernyős élmény”, ami korábban „Vászon” (Canvas) néven futott, most „Azonnali élmény” néven fut. Ennél persze fontosabb, hogy van itt már űrlap kezelés is, de erről korábban már írtam.
A lényeg: egyre több hasznos megoldás van a hirdetéskezelőben. Ez szuper, bár a siker nem ezen múlik.
Fontosak ezek is, de még fontosabb, hogy jó stratégiát használjunk, és ügyesen építsük be az új megoldásokat a marketing folyamatainkba. Erre találtuk ki a Facebook Marketing Restart tréninget. Jelentkezzetek rá még időben! 😉