A facebookozással kapcsolatos élményeinkre nem csak az hat, ami a Facebookon belül történik, hanem az is, ami az után, hogy kimentünk a Facebookról például egy bejegyzésre vagy egy hirdetésre kattintva. Ezt már rég felismerték a közösségi hálózat munkatársai, az ilyen jellegű számokat régóta beépítik a hírfolyam algoritmusba és a hirdetések minőségi pontszámába is. Most azonban szigorúbb megoldások jönnek.
Nem csak azt figyelik, hogy pl. a hirdetésre kattintás után mennyi idővel jönnek vissza a felhasználók a Facebookra, hanem konkrétan meg is kérdezik őket.
Egyrészt át tudjuk nézni azokat a hirdetéseket, amikkel korábban kapcsolatba kerültünk, és egyesével tudjuk őket minősíteni. Másrészről pedig a hirdetés kattintás után vissza fog kérdezni a Facebook a hírfolyamban vagy az értesítések között a tapasztalatainkkal kapcsolatban. Arra találták ki a rendszert, hogy visszajelzéseket szerezzenek a vásárlóktól, így díjazva azokat a jó minőségű termékeket hirdető cégeket.
Persze a díjazásnak van egy másik oldala is.
Ha egy cég sok negatív értékelést kap, akkor a Facebook ezt jelzi neki, javaslatokat tesz, és ha azt látják, hogy nem fejlődött a hirdető, akkor elkezdik visszafogni a hirdetéseinek megjelenését. Sőt odáig mehet a dolog, hogy letiltják a hirdetési fiókját.
Szóval a Facebook azt javasolja a cégeknek, hogy a hirdetéseik már az alapoktól fogva legyenek áttekinthetők, jól értelmezhetők. A termékek bemutatásától a szállítási időn át mindenhol reális számok szerepeljenek, mert ha nem akkor az előbb-utóbb megbosszulja magát.
Persze ezt eddig is tudtuk, hogy az átláthatatlan, félrevezető hirdetések hosszú távon rossz hatással lehetnek a cégre.
De eddig ez csak amolyan ködös, karmikus megközelítés volt, most viszont a Facebook a hirdetési rendszerébe építi be az ostort és a répát.
Apró, de fontos eszköz, aminek a transzparenen dolgozó cégek örülni fognak, és ami egy kicsit talán jobbá tudja tenni a mindennapjainkat felhazsnálói szinten is.