A hirdetések mennyiségének korlátozására készül a Facebook, de mielőtt megörülnél, hogy kevesebb lesz a reklám a hírfolyamban vagy az Instagramon, várj! 🙂 Ugyanis nem a megjelenített hirdetések korlátozására készül a Facebook, hanem arra, hogy mennyi hirdetést használhatnak az egyes hirdetők.
Hozzá kell tenni, hogy a hirdetések száma most is limitálva van, de a hirdetési fiókokon túl, 2020-tól az oldalakhoz köthető hirdetések száma is korlátozva lesz. Mi az ok?
Az ok a Facebook szerint az, hogy az algoritmusok jobban tudnak tanulni, ha kevesebb számú hirdetés fut nagyobb költséggel. Így lesz a tanulási fázis hatékonyabb.
Illetve rendelkezésünkre áll több olyan megoldás is, amik tulajdonképpen önmagukban is optimalizálnak, például:
- Dinamikus termékhirdetések, amelyik az oldalunkon megtekintett termékek alapján készíti el a felhasználónként egyedi remarketing hirdetéseket
- Dinamikus kreatívok, ahol különböző szövegeket és képeket tudunk tesztelni.
- Nyelvi mutációk ugyanannál a hirdetésnél
- Bolt látogatási hirdetések, amikhez több helyszínt is be tudunk húzni a Vállalkozáshelyszínekből.
- Az elhelyezéseket is optimalizálhatjuk egy kreatívon belül, ráadásul különböző mutációkat készíthetünk elhelyezésenként.
A Facebook szerint a 2020 közepén bevezetett korlátozás nem fog túl sok hirdetőt érinteni, de addig még publikálni fogják a pontosabb részleteket.
Most egyébként hirdetési fiókonként korlát például az 5000 kampány, illetve az 5000 hirdetési sorozat, 50 kreatívval sorozatonként. Kevés hirdetővel találkoztam, ahol ez problémát jelent, de volt már rá példa.
Mindenesetre nem árt átgondolni a hirdetési stratégiánkat. Ebben fog tudni segíteni a Haladó Facebook hirdetőknek szóló tréningünk. Jelentkezz itt!