Múlt héten arról beszélgettünk pár webáruház tulajdonossal, mennyire nehéz helyzetbe kerülhetnek a Google Shopping bevezetése után azok, akik nem tudnak, vagy nem akarnak az árral versenyezni. Rá pár napja egy konzultáción az volt a fő téma, hogyan lehet a Facebook hirdetések növekvő versenyében, az emelkedő költségek közepette megállni a helyünket?
Igazából mindegyik beszélgetés ugyanarra vezethető vissza: átalakulnak a platformok, fejlődnek, új eszközöket vezetnek be, ezek pedig néha nem kedveznek nekünk.
Mit lehet ilyenkor tenni?
Erősíteni a saját felületeket
A saját felületek, a saját weboldal, a saját hírlevél tud nehézséget okozni, de nélkülük folyamatosan ki vagyunk szolgáltatva.
Ha nincs olyan felületünk, ahol mi döntünk a szabályok felől, ahol nincs konkurens, ahol minden megoldás a mi üzleti érdekünkben van, akkor nehéz állva maradni platformok gyors változása közepette.
De persze tudom, hogy sok cégnek van saját felülete.
Van weboldala, blogja, hírlevél rendszere, lanting page-e. De azt is tudom, hogy ezek gyakran nincsenek optimalizálva így hiába hordják rájuk a tartalmakat a közösségi felületekről, a látogatók lepattannak, konverzió nélkül távoznak, és csak pénzért tudjuk újra utolérni őket.
Ideje változtatni rajta.
Ezért érdemes alkalmazni az olyan megoldásokat, mint a Facebook Customer Chat plugin, amivel be tudod kötni a weboldaladba a Messenger chatbotodat.
De sokat segíthetnek a különböző popupok, amik kilépés előtt, vagy az oldalon eltelt idő után tudják megfogni a látogatókat, és amik segíthetnek növelni a konverziókat.
Ügyfeleinknél többször láttuk, milyen jó eredményt lehet ezekkel elérni, de idő hiányában nem sikerült még implementálni ezeket a megoldásokat. Viszont ez a következő projekt. 🙂 Ezért is várom az OptiMonk őszi kampányát, mert azt csiripelték a verebek, érdemes feliratkozni rá, nehogy lemaradjunk a legjobb ajánlatokról. 🙂