A Facebook még korábban bejelentette, hogy áttér egy új organikus elérés számítási módra, amit a héten elkezdett bevezetni.
A lényeg nem új, hiszen a hirdetéseknél ugyanezt alkalmazza: csak azokat a megjelenéseket számolja mostantól bele, amik meg is jelentek a képernyőn.
Eddig ugyanis azokat a megjelenések is számítottak, amit már berendezett a hírfolyamba, de végül nem görgetett el odáig a felhasználó. Mostantól viszont csak azt fogja számolni, ami meg is jelent a képernyőn.
Ennek lesz egy első látásra negatív következménye: a számok elvileg csökkenni fognak, ráadásul nem is kicsit. A Facebook 20%-os eséssel kalkulál.
Ugyanakkor ez nem lesz valódi csökkenés, hiszen amik most kiesnek, azok eddig sem voltak valódi elérések.
A Facebook megpróbál segíteni a helyzet tisztázásában, mert egy darabig meg fogja mutatni ugyanazon a grafikonon a régi és az új eléréseket is.
Ugyanakkor pont most, amikor sok oldal amúgy is organikus elérés csökkenésre számíthat, nehezebb dolgunk lesz szétválasztani, mi következik az új számítási módszerből, és mi írható az új algoritmus rovására.
Bár a változásról már korábban írt a Facebook, a tényleges új felület nekünk még nem jelent meg, sőt az export funkcióban sem látjuk az új számokat, ezért frissíteni fogom a cikket amint tudom. Nálatok frissült már a rendszer? Ha igen, jelezzétek és küldjetek képeket kérlek! 😉