Mennyi embert érhetünk el Facebook hirdetésekkel?

Látszólag egyszerűnek tűnik a válasz, de a platform összetettsége miatt érdemes kicsit beleásni a részletekbe.
Elsőre azt gondoljuk, Facebook hirdetésekkel azokat tudjuk elérni, akik Facebook felhasználók. De ha hozzávesszük, hogy Facebookból tudunk hirdetni Messengeren, Instagramon és Audience Network-ön is, akkor mári izgalmasabb a kép.

Nézzük a Magyarországra vonatkozó számokat!

  • Facebook: 5,6 millió
  • Messenger: 3,3 millió
  • Instagram: 1,7 millió
  • Audience Network: 3,5 millió
  • Az összes platformon együttvéve: 5,9 millió

Vagyis elég nagy az átfedés a platofrmok között, akit Facebookon elérünk, azt nagy eséllyel valamelyik másik felületen is.

Különböző Facebook platformok, mint hirdetési felületek: van élet a hírfolyamon túl...
Különböző Facebook platformok, mint hirdetési felületek: van élet a hírfolyamon túl…

Meg kell persze jegyezni, hogy nem mindegyik platformon tudunk önállóan hirdetni. Például Messengeren csak akkor jelenik meg hirdetés, ha a Facebookot is kiválasztjuk.

De azt is érdemes megjegyzeni, hogy vannak speciális felületek, amik nem választhatók mással együtt, vagy nem választhatók minden kampánytípusban, még is érdekesek. Ilyen például:

  • Instagram sztorik: 1,2 millió
  • Facebook videó ajánló: 3,7 millió
  • Facebook videóba ágyazott hirdetések: 1,6 millió

Érdekes módon mobilon több embert tudunk elérni, mint asztali környezetben. Hiszen a mobil felhasználók száma 5,1 millió, az asztali pedig 3,8 millió az összes platformon együtt.

Speciális hirdetési felületek a Facebookon
Speciális hirdetési felületek a Facebookon

Miért érdekes ez?
Az adta az öteltet a cikkhez, amikor néhány hete egyik napról a másikra elkezdtek megjelenni nekem a Messenger Kezdőfelületén a hirdetések, és az itt elérhető emberek száma 900.000-ről először 2 majd 3 millió fölé ugrott.

Eszembe jutott, hogy érdemes beszélni arról, hogy ha valaki létrehoz egy hirdetést, könnyen lehet, hogy olyan felületeken is megjelenik, amire egyébként nem számít. Ez növelheti és csökkentheti is a hatékonyságot.

 

Éppen ezért aki hirdet, két dolgot érdemes megtenni:

  1. eldönteni, a Facebookra bízza-e a választást. Ha nem, akkor az elhelyezések közül érdemes válogatni a hirdetés létrehozás során.
  2. a kreatívokat érdemes minél több felülethez hozzáigazítani. Ezt megtehetjük úgy, hogy a kreatív létrehozás során egyesével töltjük fel az eltérő arányú képeket és videókat az egyes felületekhez.

Ez tehát az aktuális körkép, ami sokkal változatosabb, mint ahogy erre néhányan gondolnak. Nektek mi a tapasztalatotok, melyik elhelyezés jön be a legjobban ( a hírfolyamon kívül)?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük