Neked sem működtek az elmúlt napokban a linkeknél a képek a Facebook oldaladon? Sokan panaszkodtak, de a helyzet a legtöbbeknél mostanra rendeződött. Viszont úgy tűnik a hiba egy elég negatív változás előszele volt.
Gábor a képzéseinkhez tartozó Facebook csoportunkban osztotta meg velünk, hogy beszélt a Facebook helpdeskkel. Azt az információt kapta tőlük, hogy a Facebook teszteli azt, hogy a linkeknél ne lehessen képet változtatni.
Vagyis azt, hogy az oldalakon csak azt a képet lehessen használni, amit a weboldalról behúz automatikusan.
Egyrészt furcsa, hiszen a kép cserére nem volt lehetőség régebben, nagyjából két éve tudjuk csak megtenni, hogy az automatikusan behúzott képet megváltoztatjuk.
Ráadásul vannak olyan poszt típusok, pl. a karusszel, amelyeknél ez külön indokolt, ugyanis ott nem biztos, hogy jó képeket húz be a weboldalról a Facebook. Amikor pedig olyan linkgalériát állítunk össze, amelyik több képet és több linket tartalmaz, pláne elképzelhetetlen az, hogy ne töltsünk fel képeket.
Ugyanakkor ha jobban belegondolunk, egy ilyen szigorítás jól passzolna a mostani tendenciákba. Igen, a kamuhírek és a megtévesztő tartalom elleni Facebookos kereszteshadjáratba, aminek a legújabb hírfolyam frissítés is az egyik elemet.
Ugyanis a képek megváltoztatásával át lehet terelni az embereket úgy a weboldalakra, hogy másra számítanak, mint amit ténylegesen kapnak. Persze nem csak a képeket tudjuk most megváltoztatni, hanem a linkhez tartozó címsort és leírást is. Vajon ezek “bebetonozását” is tervezik?
Ha a képek és a szövegek cseréje csak egy kis finomítása a kommunikációnak, az nyilván nem gond, de ha már a megtévesztés határát súrolja, mert mást ígér a feltöltött kép és a megváltoztatott link cím, akkor az káros a Facebook céljaira. Ez lehet a dolog mögött, ha tényleg bevezetik.
Persze a weboldalunkról behúzott képre és szövegekre akkor is lehet hatásunk, hiszen a weboldalon, az open graph-ban ezeket lehet szabályozni. De ehhez a weboldalt megfelelő módon kell kialakítani. Ami egyébként nem hátrány. Viszont a kommunikációt megnehezítené ez a szigorítás. Meg persze jöhet megint a trükközés a képek leírásába rakott linkekkel.
Érdekes az ügyben, hogy állítólag a hirdetéseknél elvileg nem fog változni a dolog, vagyis ha a hirdetéskezelőben vagy a Power Editorban hozunk létre tartalmat, amit meghirdetünk, akkor ott bármilyen képet, bármilyen linkkel összekapcsolhatunk. De persze ehhez hozzátartozik, hogy a hirdetéseket szigorúbban ellenőrzik, mint az organikus posztokat.
Egyelőre tehát úgy állunk, hogy teszteli a Facebook a szigorítást, de ez még nem biztos. Az open graphokat viszont érdemes rendbe rakni a weboldalakon, egyrészt mert amúgy is jó, másrészt pedig azért, hátha tényleg bevezetik ezt a korlátozást.
Ti mit szólnátok hozzá? Megéri egy adminnak az átláthatóbb Facebook a maceráért cserébe?