A dinamikus remarketing nagyon jó megoldás, ennek segítségével könnyen utol lehet érni újra azokat az embereket egy pontos ajánlattal, akik jártak a weboldalunkon.
Ehhez persze fel kell tölteni a termékkatalógusunkat, és oda kell hozni a weboldalra a látogatókat.
Ez utóbbi, főleg kicsi webáruházaknál nem olyan egyszerű.
De ez hamarosan változhat.
Dinamikus remarketing más webáruház termékeinek látogatóira
A Facebook ugyanis bővíti a rendszert azzal, hogy a látogatóknál nem csak azt veszi figyelembe, hogy mit csináltak a mi weboldalunkon, hanem azt is, hogy mit egy másik cég weboldalán.
Ennek alapján is ajánl nekünk látogatókat.
Gyakorlatilag más webáruházak által feltöltött termékkatalógusok adatait használhatjuk arra, hogy új látogatókat keressünk.
…és persze a mi webáruházunk látogatóira is tudnak célozni a konkurencia hirdetéseivel.
A dinamikus hirdetést ugyanis egy célközönség bővítéssel, egészíti a Facebook hamarosan és már nem csak remarketingre használhatjuk.
Egyrészről ijesztő, másrészről hasznos.
Hiszen új embereket érhetünk el, ugyanakkor a saját látogatóinkra is könnyebben pályázik a konkurenciánk.
De ahogy ezt megszokhattuk: a Facebook az egyik kezével ad, a másikkal elvesz. Az, hogy jobban, vagy rosszabbul járunk, attól függ, milyen ügyesen használjuk a rendszert.
Persze az elv nem olyan nagyon tér el attól, hogy a saját weboldalunkra rakott Like gombokkal kategorizáljuk a látogatóinkat, amire a konkurenciánk hirdet, és mi is ugyanezt használjuk ki.
Most ez válik pontosabbá.
Persze nem arról van szó, hogy meghatározhatjuk, hogy melyik konkurencia webáruházának látogatóira célzunk.
Egyszerűen arról, hogy ha egy konkurencia a webáruházába feltöltötte a termékkatalógusát, ami alapján a látogatóiról kiderül, kit, melyik termék érdekel, akkor ezt tudjuk mi pontosan célozni.
Mondjuk ha okostelefonokat árulunk, eddig csak a saját korábbi látogatóinknak tudtunk a dinamikus remarketing segítségével hirdetni. Most már olyan látogatóknak is, akik más webáruházakban nézegették meg az egyes okostelefon modelleket.
Egyelőre persze csak néhány amerikai cég tesztelheti a megoldást, de ha beválik (és miért ne vállna be), hozzánk is meg fog érkezni.
A következő lépés?
Van azonban egy olyan következő lépés ebből a logikából, ami a remarketing legnagyobb problémáját oldhatná meg. Ha egy webáruházakon átívelő konverziós listát is létrehozna a Facebook a fenti elven.
Ha a mi remarketing listánkról levenné azokat, akik máshol konvertáltak, így nem zaklatnánk őket újabb hirdetésekkel feleslegesen, amik azért jelennek meg nekik, mert nálunk még a nem vásárlók listáján vannak.
Ezen kívül az is jó lenne, ha a rendszerbe bevonná a Facebook a Shop szekcióba feltöltött termékeket is, és azokat is használhatjuk a célzásra is, és remélhetőleg azokhoz is vihetünk hamarosan forgalmat közvetlenül.
De egyelőre kíváncsian várjuk, mik lesznek az amerikai tapasztalatok, és azt is, mikor fogjuk megkapni a funkciót.
Egyébként mit szóltok hozzá, hogy a saját terméketek látogatóira fog tudni hirdetni a konkurencia?