Mit tervez a Meta a mesterséges intelligenciával?

A mesterséges intelligenciával a közösségi média egy új korszakba lépett. Ezt Mark Zuckerberg mondta a Meta negyedéves pénzügyi beszámolója kapcsán, amiről itt már írtam, de most kifejezetten a mesterséges intelligenciával kapcsolatos terveket gyűjtöttem össze ide.

Először is lássuk a főbb számokat és változásokat, amiket megosztottak velünk!

  • Több mint 1 milliárd ember már havi rendszerességgel használja a Meta AI-t.
  • Már több 20 milliárd képet készítettek a Meta mesterséges intelligencia platformján a felhasználók, amióta pedig publikálták a Vibes-t a meta.ai-ban, a média generálás 10-szeresével ugrott.
  • Az oldalon eltöltött idő a Facebookon 5%-kal a Threads-en 10%-kal emelkedett, a videókkal töltött idő Instagramon további 30%-kal emelkedett éves alapon. Ezekért pedig mid a mesterséges intelligencia alapú ajánló megoldások a felelősek.
  • A Meta platformjain több, mint 1 milliárd üzenetváltás történik minden nap. a Meta Business AI vállalkozások 10 millióinak segít ezeket a beszélgetéseket felskálázni annak érdekében, hogy így az értékesítési költségeket csökkenteni tudják a cégek.
  • Hirdetési rendszer javítása: az Andromeda és a Lattice rendszert is fejlesztették (az utóbbiban eddig 100, hamarosan pedig további 200 modellt vonnak össze).

Mit jelentenek ezek a marketingben?

A Meta minden szinten az AI világra készül: AI algoritmusok döntik el, melyik tartalmunk mennyire sikeres, AI hirdetési rendszer készül fel az AI-jal készült hirdetési kreatívokra. Az AI ajánlók egyre jobban terjednek, így még kevesebb jelentőssége van minden platformon, hogy mennyi követőnk vagy éppen ismerősünk van. A lényeg, hogy az az adott tartalom mennyire lesz érdekes a felhasználóknak az AI algoritmus szerint.

A hirdetéseknél közben fokozatosan csökkennek a manuális beállítási lehetőségek, és közeledik a teljesen automatizált, hirdetési világ.

Szeretjük, vagy nem szeretjük a ránk váró új világot?

Tulajdonképpen mindegy. A Meta platformjai sok cég számára továbbra is kihagyhatatlanok, így ehhez kell igazítani a marketingünket.