TikTok a magyar piacon

Tegnap volt a TikTok Day Hungary, ahol a cég munkatársai az általános TikTok trendeken kívül a magyar piacról is elárultak néhány friss számot. Nézzük, mik voltak ezek!

  • a hazai internetezők 40%-a már elérhető a TikTokon
  • nem csak a fiataloké a világ: 45% már az idősebb korosztályból kerül ki
  • átlagosan 14 alkalommal nyitják meg a platformot a magyar felhasználók
  • 56%-a a magyaroknak elsődleges keresőeszközként használja a TikTokot például olyan témáknál, mint a receptek, filmajánlók, új termékek
  • a magyar TikTok felhasználók 35%-a szerint a platform segít neki márkákat felfedezni

A TikToknak fontos szerepe van a vásárlói tölcsérben a magyar piacon is, hiszen a felfedezéstől a konverzióig segíti a felhasználókat:

  • 3/4-ük mondta, hogy az interakció a tartalommal segít mélyíteni a kapcsolatot a márkákkal
  • 27% mondta, hogy a Tiktok hatására eljut a vásárlási szándékig
  • 28% a TikTokon túl veszi fel a kapcsolatot a márkával a TikTokon tapasztaltak hatására
  • a magyar TikTokozők 71%-a szerint az hiteles és aktivizáló tartalom döntő abban, melyik márkát választják

Tartalom típusok amik megmozgatják a magyar felhasználókat:

  • „Hogyan csináld” videók
  • Legfrissebb hírek és trendek: friss trendek, friss szemmel
  • Kulisszák mögötti tartalmak – Mert mindenki szeret benézni a függöny mögé.
  • Vélemények, ajánlások – Autentikusan, TikTok-nyelven.
  • Kreatív és/vagy humoros reakciók az aktualitásokra
  • Termék- és szolgáltatásbemutatók – Nem sales-esre, hanem valóban szórakoztató módon.

És a hab a feed tetején: a magyar felhasználók 74%-a szerint szórakoztatóak és emlékezetesek a márkák TikTok-tartalmai (TikTok Marketing Science HU, 2025)

Nem véletlenül érzik sokan egyre fontosabbnak a TikTok jelenlétet, de ahogy többekkel beszélgettem a rendezvényen szinte mindenki ugyanazt mondta: sok cég nem érti a TikTok nyelvét, vagy ha érti is, különböző okokból nem tud olyan organikus tartalmat, vagy akár hirdetést készíteni, amelyik TikTokon jól menne.

Ha ebben van szükséges segítségre, akkor irány a Liftup Akadémia, ahol TikTokkal külön videótréning, és számos esettanulmány foglalkozik a videós tartalomgyártáshoz pedig szintén rengeteg gyakorlati segítséget kapsz.