Tegnap volt a TikTok Day Hungary, ahol a cég munkatársai az általános TikTok trendeken kívül a magyar piacról is elárultak néhány friss számot. Nézzük, mik voltak ezek!
- a hazai internetezők 40%-a már elérhető a TikTokon
- nem csak a fiataloké a világ: 45% már az idősebb korosztályból kerül ki
- átlagosan 14 alkalommal nyitják meg a platformot a magyar felhasználók
- 56%-a a magyaroknak elsődleges keresőeszközként használja a TikTokot például olyan témáknál, mint a receptek, filmajánlók, új termékek
- a magyar TikTok felhasználók 35%-a szerint a platform segít neki márkákat felfedezni


A TikToknak fontos szerepe van a vásárlói tölcsérben a magyar piacon is, hiszen a felfedezéstől a konverzióig segíti a felhasználókat:
- 3/4-ük mondta, hogy az interakció a tartalommal segít mélyíteni a kapcsolatot a márkákkal
- 27% mondta, hogy a Tiktok hatására eljut a vásárlási szándékig
- 28% a TikTokon túl veszi fel a kapcsolatot a márkával a TikTokon tapasztaltak hatására
- a magyar TikTokozők 71%-a szerint az hiteles és aktivizáló tartalom döntő abban, melyik márkát választják



Tartalom típusok amik megmozgatják a magyar felhasználókat:
- „Hogyan csináld” videók
- Legfrissebb hírek és trendek: friss trendek, friss szemmel
- Kulisszák mögötti tartalmak – Mert mindenki szeret benézni a függöny mögé.
- Vélemények, ajánlások – Autentikusan, TikTok-nyelven.
- Kreatív és/vagy humoros reakciók az aktualitásokra
- Termék- és szolgáltatásbemutatók – Nem sales-esre, hanem valóban szórakoztató módon.
És a hab a feed tetején: a magyar felhasználók 74%-a szerint szórakoztatóak és emlékezetesek a márkák TikTok-tartalmai (TikTok Marketing Science HU, 2025)
Nem véletlenül érzik sokan egyre fontosabbnak a TikTok jelenlétet, de ahogy többekkel beszélgettem a rendezvényen szinte mindenki ugyanazt mondta: sok cég nem érti a TikTok nyelvét, vagy ha érti is, különböző okokból nem tud olyan organikus tartalmat, vagy akár hirdetést készíteni, amelyik TikTokon jól menne.
Ha ebben van szükséges segítségre, akkor irány a Liftup Akadémia, ahol TikTokkal külön videótréning, és számos esettanulmány foglalkozik a videós tartalomgyártáshoz pedig szintén rengeteg gyakorlati segítséget kapsz.