Facebook: küzdelem a spam tartalom ellen

A Facebook bejelentette, hogy határozottabb lépéseket tesz a platformot elárasztó spam jellegű tartalmak visszaszorítására, amelyek negatívan befolyásolják a felhasználói élményt és hátráltatják a valódi alkotók érvényesülését. Végre! 🙂

Mi történik pontosan?

A Meta ugyanis felismerte, hogy milyen sokan próbálnak trükközni az algoritmussal: zavaró, félrevezető tartalmakkal, irreleváns hashtagekkel vagy éppen a tartalomhoz egyáltalán nem kapcsolódó leírásokkal növelni az elérésüket. Az eredmény? Zsúfolt, zavaros hírfolyam, ahol nehéz megtalálni az értékes, eredeti tartalmakat. Ez pedig nyilván a felhasználói élményt rontja, ami pedig negatív hatással lehet a bevételekre.

Éppen ezért a Facebook vissza akarja adni az „eredeti élményt”, ahol a tartalom minősége fontosabb, mint a mennyisége.

Milyen konkrét intézkedések várhatók?

1. Spam taktikákat alkalmazó fiókok elérésének csökkentése

  • A megtévesztő leírásokat vagy túlzott hashtageket használó fiókokat csak a követőik fogják látni
  • Az ilyen fiókok nem lesznek jogosultak monetizációra

2. Keményebb fellépés a hálózatos spam ellen

  • A platformon tevékenykedő spam-hálózatok gyakran százával hoznak létre fiókokat
  • Az azonosított fiókok kisebb elérést kapnak és kizárják őket a monetizációból

3. Fokozott harc a hamis interakciók és álprofilok ellen

  • A koordinált, hamis kommentek kevésbé lesznek láthatóak
  • Többet fognak tenni az ellen, hogy valódi tartalomgyártóknak tudják kiadni magukat a spammelők
  • 2024-ben több mint 100 millió hamis oldalt távolítottak már el
  • Tavaly 23 millió olyan profilt távolítottak el, amelyek népszerű alkotókat személyesítettek meg
  • Új komment funkciókat tesztelnek, amivel a felhasználók segíthetnek kiszűrni az irreleváns
  • Fejlesztik a „Moderation Assist” eszközt, amely automatikusan elrejti a potenciálisan hamis profilok kommentjeit hozzászólásokat

Mit jelent mindez a marketingesek számára?

A Facebook új irányvonala összességében jó hír azoknak a márkáknak és vállalkozásoknak, akik eredeti tartalmakat készítenek, de ad irányt azzal kapcsolatban is, hogy mire van szükség.
Érdemes éppen ezért természetesebb tónusra törekedni, és kevesebb olyan megoldást használni, amitől spam-nek tűnik a tartalmunk. Például:

  • Kevesebb hashtag-et kell használni (vagy teljesen el kell felejteni őket, mert amúgy is megkérdőjelezhető az értelmük Facebookon)
  • Jobban meg kell tervezni minden posztot, hogy valódi értéket nyújtson
  • Az eredeti, értéket nyújtó tartalmakra kell törekedni
  • Fontos, hogy aktivitást érjünk el a tartalmakkal, de meg kell próbálni úgy, hogy ezt a téma és a megközelítés váltsa ki, ne pedig egy erős call to action.
  • Figyeljünk arra, hogy a különböző tartalmi elemek tartozzanak össze. Pl. ne egy cuki kutyás videó leírásában meséljünk a könyvelő szolgáltatásunkról.

Összességéven jól hangzik, de nem ez az első próbálkozása a Metának, hogy visszaszorítsa a káros tartalmakat (ahogy valószínűleg nem is az utolsó). Szurkolok nekik, de majd meglátjuk hogyan sikerül.