A Facebook bejelentette, hogy határozottabb lépéseket tesz a platformot elárasztó spam jellegű tartalmak visszaszorítására, amelyek negatívan befolyásolják a felhasználói élményt és hátráltatják a valódi alkotók érvényesülését. Végre! 🙂
Mi történik pontosan?
A Meta ugyanis felismerte, hogy milyen sokan próbálnak trükközni az algoritmussal: zavaró, félrevezető tartalmakkal, irreleváns hashtagekkel vagy éppen a tartalomhoz egyáltalán nem kapcsolódó leírásokkal növelni az elérésüket. Az eredmény? Zsúfolt, zavaros hírfolyam, ahol nehéz megtalálni az értékes, eredeti tartalmakat. Ez pedig nyilván a felhasználói élményt rontja, ami pedig negatív hatással lehet a bevételekre.
Éppen ezért a Facebook vissza akarja adni az „eredeti élményt”, ahol a tartalom minősége fontosabb, mint a mennyisége.

Milyen konkrét intézkedések várhatók?
1. Spam taktikákat alkalmazó fiókok elérésének csökkentése
- A megtévesztő leírásokat vagy túlzott hashtageket használó fiókokat csak a követőik fogják látni
- Az ilyen fiókok nem lesznek jogosultak monetizációra
2. Keményebb fellépés a hálózatos spam ellen
- A platformon tevékenykedő spam-hálózatok gyakran százával hoznak létre fiókokat
- Az azonosított fiókok kisebb elérést kapnak és kizárják őket a monetizációból
3. Fokozott harc a hamis interakciók és álprofilok ellen
- A koordinált, hamis kommentek kevésbé lesznek láthatóak
- Többet fognak tenni az ellen, hogy valódi tartalomgyártóknak tudják kiadni magukat a spammelők
- 2024-ben több mint 100 millió hamis oldalt távolítottak már el
- Tavaly 23 millió olyan profilt távolítottak el, amelyek népszerű alkotókat személyesítettek meg
- Új komment funkciókat tesztelnek, amivel a felhasználók segíthetnek kiszűrni az irreleváns
- Fejlesztik a „Moderation Assist” eszközt, amely automatikusan elrejti a potenciálisan hamis profilok kommentjeit hozzászólásokat

Mit jelent mindez a marketingesek számára?
A Facebook új irányvonala összességében jó hír azoknak a márkáknak és vállalkozásoknak, akik eredeti tartalmakat készítenek, de ad irányt azzal kapcsolatban is, hogy mire van szükség.
Érdemes éppen ezért természetesebb tónusra törekedni, és kevesebb olyan megoldást használni, amitől spam-nek tűnik a tartalmunk. Például:
- Kevesebb hashtag-et kell használni (vagy teljesen el kell felejteni őket, mert amúgy is megkérdőjelezhető az értelmük Facebookon)
- Jobban meg kell tervezni minden posztot, hogy valódi értéket nyújtson
- Az eredeti, értéket nyújtó tartalmakra kell törekedni
- Fontos, hogy aktivitást érjünk el a tartalmakkal, de meg kell próbálni úgy, hogy ezt a téma és a megközelítés váltsa ki, ne pedig egy erős call to action.
- Figyeljünk arra, hogy a különböző tartalmi elemek tartozzanak össze. Pl. ne egy cuki kutyás videó leírásában meséljünk a könyvelő szolgáltatásunkról.
Összességéven jól hangzik, de nem ez az első próbálkozása a Metának, hogy visszaszorítsa a káros tartalmakat (ahogy valószínűleg nem is az utolsó). Szurkolok nekik, de majd meglátjuk hogyan sikerül.