Kutatás: AI a marketingben 2025

2025 januárjában és februárjában harmadik alkalommal készítettük el kutatásunkat amelyben arra kerestük a választ, hogyan használják a magyar marketingesek és kisvállalkozók a mesterséges intelligenciát a munkájuk során. A kutatásban 213 szakember válaszait dolgoztuk fel.

Egyre inkább mindennapos az AI használata

A válaszadók döntő többsége (közel 90%-uk) kipróbált már valamilyen mesterséges intelligencia-alapú eszközt marketingmunkája során. Ez jelentős növekedés a korábbi évekhez képest, és világosan jelzi számunkra: az AI már nem egy távoli, futurisztikus lehetőség, hanem a mindennapi realitásunk része.

Milyen gyakran nyúlunk az AI-hoz?

A kutatás rámutatott, hogy 2023-hoz képest 2025-re jelentősen nőtt azoknak az aránya, akik közülünk napi szinten legalább egyszer (19,8%) vagy szinte folyamatosan (37,9%) használják az AI-t. Ezzel párhuzamosan csökkent azok száma, akik csak ritkán vagy alkalomszerűen élnek ezzel a lehetőséggel, ami jól mutatja, hogy a technológia egyre inkább integrálódik a mindennapi marketinges munkafolyamatainkba.

Hogyan segít nekünk az AI a munkában?

A válaszadók szerint a mesterséges intelligencia legnagyobb előnye, hogy támogatja a kreatív ötletelést, így jobb minőségű eredményeket érhetnek el a használatában (71,43%), illetve jelentősen csökkenti a feladatok elvégzésére fordított időt (68,13%). Kevesebb mint 15%-unk tapasztalta, hogy az AI ugyan több időt igényel, de hasznos eredményeket ad cserébe. Bár ezt így kevesen jelezték, vissza, mégis fontos, hohy az AI lehetővé teszi olyan feladatok elvégzését is, amelyek nélküle elképzelhetetlenek lennének (12,64%).

Mely feladatokra használjuk leginkább az AI-t?

Legtöbben közülünk szövegírásra (például hírlevélírásra, 77,5%) alkalmazzák az AI-t, de kiemelkedően fontos szerepet kap az ötletgyűjtés (65,9%) és a képgenerálás (56,6%) is. Emellett a szövegfordítás, tartalomnaptár-készítés, webshop-termékleírások készítése, valamint az adatelemzés is kedvelt feladatok közé tartozik, míg kevesebben használjuk videógenerálásra, SEO támogatásra vagy ügyféllevelezésre. Ugyanakkor jó tudni, hogy az előző felmérés óta (ez 2024 szeptemberben volt) a videógenerálás 7 helyet ugrott a listán.

Csalódás vagy siker?

Fontos megemlíteni, hogy többségünk (közel 87%) legalább néhány alkalommal már érzett csalódást az AI-használattal kapcsolatban. Csak 9% válaszolt úgy, hogy sohasem. Ez azt mutatja, hogy bár az AI hatékony eszköz, nem feltétlenül minden feladatra vagy minden felhasználó számára nyújt tökéletes megoldást, ráadásul az eredményes használathoz tapasztalatra van szükség.

A kutatás egyértelműen igazolta számunkra, hogy az AI használata a marketing területén nem csupán trend, hanem egy olyan alapvető eszközzé vált, amely komoly versenyelőnyt jelenthet számunkra. Ezért került fel az utóbbi időben több, mint 13 órányi olyan videós képzés és előadás a Liftup Social Media Hubba, ami a mesterséges intelligencia gyakorlati lehetőségeit mutatja meg, és ezért született meg a Prompt Poszt Profit könyv is, amelyik írott formában segít eligazodni az AI gyakorlati használatával kapcsolatban.