Kutatás: mikor posztolj a közösségi platformokra 2025-ben? (plusz: miért lehetnek veszélyesek az ilyen adatok)

A Hootsuite ismét közzétette 1 millió közösségi média poszt elemzéséből származó adatait arról, hogy mikor érdemes posztolni a különböző platformokon. Most erről lesz szó, és arról, hogy miért követsz el hatalmas hibát, ha rosszul használod az ilyen kutatások eredményeit.
De először az eredmények.

Legjobb idők a posztolásra a különböző platformokon a Hootsuite szerint:

  • Facebook: szombaton reggel 4 és 6 között
  • Instagram: szerdán reggel 4 és 6 között
  • X (Twitter): hétfőn reggel 5 és 6 között
  • LinkedIn: pénteken dél és délután 6 között
  • TikTok: szombaton délelőtt 11-kor
  • Threads: kedden reggel 8:00-kor
  • Pinterest: pénteken délben

Ok, tehát mindent tudunk, mehetünk dolgozni.

Vagy még sem?

Mielőtt belemennénk a gyakorlatba, nézzünk meg néhány platformot részletesebben, mert már az is árnyalja a képet! (A vastaggal kiemelt időpontok az akutális platformon a legjobbak a héten.)

Legjobb időpontok a posztolásra Instagramon

Hétfőn: délután 3 és 9 között
Kedden: reggel 5 és 8 között valamint délután 3 és 7 között
Szerdán: délután 5 körül
Csütörtökön: délután 5 és 7 között
Pénteken: délután 4-kor
Szombaton délelőtt 11-kor és délután 5-kor
Vasárnap: délben és délután 3-kor

Legjobb időpontok a posztolásra TikTokon

Hétfőn: délelőtt 10 és 12 között
Kedden: dél és délután 4 között
Szerdán: délben
Csütörtökön: délután 4 és 6 között
Pénteken: este 10-kor
Szombaton este 10 és éjfél között
Vasárnap: 0 óra valamint dél és délután 2 között

Legjobb időpontok a posztolásra Facebookon

Hétfőn: délelőtt 5 óra
Kedden: reggel 5 óra
Szerdán: reggel 6 óra
Csütörtökön: reggel 6 óra
Pénteken: reggel 6 óra
Szombaton reggel 6 óra
Vasárnap: reggel 8 óra

Legjobb időpontok a posztolásra LinkedInen

Hétfőn: délelőtt 11 óra
Kedden: reggel 6 és 8 között
Szerdán: reggel 9 óra
Csütörtökön: délután 2 óra
Pénteken: este 8 óra
Szombaton reggel 4 és 5 között
Vasárnap: reggel 6 óra

Ha a többi platform, vagy akár az iparági bontások is érdekelnek, nézd meg ezt a cikket!

Hogyan használd, avagy: miért veszélyesek az ilyen kutatások?

Először is: nagyon jó hogy vannak, de közben veszélyes, ha csak ilyen felületesen kezeljük. Hiszen hiába írja például, hogy Facebookon kedden reggel 5-kor kell posztolni, ez nem lesz mindenkinek jó.
Ha belemész az iparági bontásokba, már ott is hatalmas különbséget fogsz találni.

De ha megvizsgálnád a saját és a konkurenciáid eredményeit, ott is jelentősek lennének az eltérések.

Ugyanis pont ott hibáznak az ilyen kutatások, ami az előnyük: az 1 millió poszt, amiből az eredmény kijön, elfedi az egyes profilokra vonatkozó eredményeket. (Egy millió légy nem tévedhet ugye? 🙂 )

Hogyan használd tehát az ilyeneket?

  1. Nézd meg, hogy a te platformjaidon és a Te iparágadban jelentősen eltér-e a minta a saját eredményeidtől
  2. Ha látsz olyan időpontokat, amikben most nem kommunikálsz, teszteld őket le

De vigyázz: ha heti 1-2 posztot raksz ki platformonként, nem fogsz teljes képet kapni.
Ha napi 2-4 posztot raksz ki legalább 4 héten keresztül, a végén lesz kezedbe elég információ ahhoz, hogy lásd mikor érdemes Neked posztolni.

Persze napi több posztot több platformra kirakni komoly feladat, de közel sem akkora munka, mint ezt sokan gondolnák. Ráadásul nem csak egy ilyen teszt miatt érdemes. (Pontosabban: elsősorban a követők aktivizálása és az üzleti eredmények növelése miatt érdekes, a teszt csak egy másodlagos előny.)

Ha ebben segítség kell, irány a Liftup Social Media Hub, ahol több előadásban is foglalkozunk a témával. Lesz például most egy előadás sorozat arról, hogyan lehet ütemezni posztokat. Ott ezt a kutatást és a vele kapcsolatos lehetőségeket sokkal részletesebben megnézzük.