Az Automatikus módosítások célja, hogy a hirdetési rendszer emberi beavatkozás nélkül javítson a hirdetések eredményén. De a jelek szerint ez nem mindig jön össze. Ráadásul sokaknak kérés nélkül kapcsolta be a Meta ezt a funkciót.
Több helyen olvastam a napokban, hogy egyes hirdetőknek a Meta bekapcsolt előzetes figyelmeztetés nélkül ún. Automatikus módosításokat a hirdetési fiókokban. Ezt csak abból vették észre, hogy hirtelen elkezdtek furcsán viselkedni a kampányaik, az eredményeik pedig rosszabbak lettek.
Érdemes éppen ezért megnézni, mik ezek az Automatikus Módosítások, és azt is, hol találjuk őket.
Az Automatikus Módosítások (Automatic Adjustments) helye:
- Nyisd meg a Meta Hirdetéskezelőt
- Keresd meg a „Minden eszköz” (All tools / három vonal / hamburger ikon a bal oldali oszlopban) menüpontot
- Válaszd ki az „Automatikus szabályok” opciót (a Hirdetés blokkban)
- Kattints az „Automatikus módosítások megtekintése” szürke gombra (bal felső sarokban)
- Megnyílik egy új felület. az „Automatikus módosítások kezelése”
- Itt döntheted el, milyen módosításokat engedélyezel a Metának, és miket nem. Ha biztos szeretnél lenni abban, hogy NEM fog módosítani a Meta semmit az engedélyed nélkül, akkor a felület tetején keresd meg a „Automatikus korrekciók bekapcsolása” feliratot, és ellenőrizd, hogy a csúszka a KI állapotban van-e.
Ugyanis, ha be van kapcsolva, akkor a következőket teheti meg a Meta a hirdetéseiddel:
- Kikapcsolhat vagy összevonhat hirdetéssorozatokat
- Módosíthatja a célközönséged beállításait
- Javíthatja a hirdetési kreatívot, beleértve a médiaelemeket, a szöveget, a hirdetés formátumát és „egyéb vizuális elemeket” (ez talán előnyös is lehet?)
- Elhelyezéseket adhat hozzá, vagy távolíthat el
- Változtathatja a költés ütemezést és licitet
Ezek mindegyikét, vagy akár egyet-egyet is engedélyezheted.
Ráadásul az egész alatt van egy apróbetűs rész:
„Néhány ajánlás még fejlesztés alatt áll. Ha már elérhetők, automatikusan alkalmazni fogjuk azokat a módosítástípusokat, amelyeket bekapcsolsz. Az Alkalmazás pontra való kattintással elfogadod a Facebook…”
A Meta célja nyilván az, hogy minél kevesebb feladatot hagyjon a hirdetőknek, mondván a mesterséges intelligencia majd mindent megold.
Elképzelhető, hogy ez valóban így van, de az is biztos, hogy ez csak a hirdetők kis részére (általában a nagy célcsoporttal és nagy költségkerettel rendelkező hirdetőkre) igaz. Éppen ezért nagyon oda kell figyelni, mi a helyzet az automatikus módosításokkal.
Nálam egyébként nem volt bekapcsolva ez, de az Automatikus szabályok közül több is be volt kapcsolva.
Azt javaslom, nézd át ezeket a felületeket, és Te döntsd el milyen szintű automatizmusokat engedélyezel a Meta számára. Valószínűleg az lesz a legjobb, ha egyelőre kikapcsolod őket, vagy időlegesen kapcsolod be a lehetőségeket, szorosan figyelve, hogy milyen eredményeket hoznak a módosítások.