Mennyi ideig használjuk a TikTokot, mennyi embert ér el a Facebook, mi a helyzet az Instagrammal?
Aki közösségi marketinggel foglalkozik, annak jó tudni ezeket a számokat és trendeket a tervezéshez.
Szerencsére az NMHH rendszeresen ad ki kutatásokat, amiknek köszönhetően erre jobban ráláthatunk.
Ezekből szemezgettem.
Közösségi platformok használata Magyarországon
Kezdjük egy összefoglaló táblázattal, ami a szeptemberi állapotot tükrözi a legnagyobb közösségi platformokról.
Mint látható, az alkalmazások közül a Messengert használják a legtöbben, míg weben a Facebook éri el a legtöbb embert. Megjegyzés: ha a Google keresőt idevennénk, weben az előzi a Facebookot.
Jól látható az is, hogy melyiken, mennyi időt töltenek el a felhasználók.
A Facebookról és a YouTube-ról összesített adatot is találunk az NMHH kutatásában, mégpedig azt, hogy a Facebookot naponta 1 óra 52 percen keresztül fogyasztjuk, mint a YouTube-ot 2 óra 8 percen át. (Tudom, a fenti táblázatból ez nem jön ki, ezzel kapcsolatban kértem pontosítást, ha érkezik, majd finomítom.)
Platform trendek mobilon
Nézzük először, hogyan alakulnak a felhasználói trendek, avagy mennyi embert érnek el a különböző platformok alkalmazásai.
Látszik, nagy kiugrás nincsen, inkább ingadozások, és csoportokon belüli átrendeződésekről beszélhetünk.
Az alkalmazásokkal töltött idő már érdekesebb, itt jól látszik, milyen sokat erősödött a YouTube, és mintha a TikTok folyamatosan, lassan csökkenne.
Weben természetesen más a sorrend, és megfigyelhető egy trend mindegyik platformnál: egyre kevesebb embert érnek el. Ez az asztali-mobil átmenet következménye.
A weben eltöltött idő már jóval izgalmasabb, látjuk, hogy a Facebook erősödik, a YouTube pedig trendszerűen gyengült sokáig. Bár itt volt egy kiugrás, kérdés, hogy ez egyetlen esemény (pl. Olimpia) miatt van, vagy egy tartós emelkedés előszele. Pár hónap múlva pontosabban látjuk.
Mit kezdjünk a közösségi média trendekkel?
Látjuk, hogy újonnan kirobbanó rakéták nincsenek, a piac folyamatosan változik, de csak kismértékben. Alapvetően inkább beállt a helyzet.
Továbbra is izgalmas, hogy a Messengert miért hagyják ki olyan sokan a kommunikációból, hiszen látható, hogy ez a legnagyobbak között van, ráadásul fiatalokat is jól el lehet ott érni.
Azt is látjuk, hogy a a nagyobb platformokat milliók használják egymással párhuzamosan, így nem engedhetjük meg magunknak, hogy csak egy-egy felületen vagyunk jelen.
Ezért kell több platformos kommunikációval foglalkozni, Messenger marketingbe jobban beleásni magunkat, és persze videókat készíteni. Ezekhez mind kapsz segítséget a Liftup Social Media Hubban. Ha szeretnél jobb eredményeket elérni, csatlakozz itt!