Visszatérnek a lokációs hirdetések Facebookra. Legalábbis részben…

Ismét van lehetőségünk a Meta hirdetéseknél arra, hogy pontosabban célozzunk lokáció alapján. Bár korlátozottabban, mint korábban.

Régen ugye volt arra lehetőségünk, hogy külön szólítsuk meg azokat, akik egy területen laknak, akik ott járnak, és azokat, akik oda terveznek utazni. Ezt sajnos elvette tőlünk a Meta, amivel nehezebb dolga lett mindenkinek a helyi szolgáltatóknak és azoknak is, akik a turistákra céloznak.

Ez utazó célcsoporttal rendelkező cégek kaptak egy kis segítséget most, ugyanis a térkép alatt megjelent egy új lehetőség (ha egy konkrét területet, például várost választunk ki):
„Érjen el több olyan embert, akik valószínűleg válaszolnak hirdetéseire”

A magyarázatnál pedig ezt találjuk:

„A teljesítmény javítása érdekében hirdetéseket jelenítünk meg azoknak az embereknek, akik érdeklődnek a kiválasztott városok és régiók iránt, például azoknak, akiknek szándékában áll ezekre a helyekre utazni, vagy ott vásárolni. Ez csak az Ön által kiválasztott helyekkel azonos országban élő embereket tartalmazza. A helyei iránt érdeklődő emberek elérése”

Azoknak, akik utazókra céloznak ez jó megoldásnak tűnik. Legalábbis jobb, mint a semmi, még akkor is, ha városnál kisebb terület esetében nem működik.

De el kell fogadnunk: a korábbi, szűk és pontos célzásokat használó időszaknak vége, a tágabb tartományokból fog nekünk válogatni a mesterséges intelligencia. Itt is, ahogy minden más hirdetés célzás esetén.

Mindenesetre aki utazókra céloz, neki érdemes kipróbálni ezt a lehetőséget.