A Meta hirdetéseknél – pontosabban azon belül a Facebook hirdetéseknél – megjelentek a sitelinkek, ami azt jelenti, hogy egy-egy hirdetési kreatívnál az alap link mellett több sitelinket is használhatunk.
Ezzel pedig nagyobb az esélye, hogy felkeltjük az emberek érdeklődését, hiszen ha egy blogbejegyzés mellett termékek jelennek meg, vagy akár egy részletesebb termékbemutató mellett pár kapcsolódód termék, az nagyobb eséllyel vihet forgalmat a weboldalunkra.
Hogyan készítsünk Sitelinket a Facebook hirdetésünkhöz?
Először is nem mindegyik cél típus esetén használhatjuk ezt a funkciót. A forgalom, az aktivitás, a lead és a sales céloknál jelenik meg, de ott sem minden esetben. (Bár ez valószínűleg még csak a megjelenés miatt van így.)
Itt találunk egy új blokkot a hirdetés kreatív szinten, ahol két lehetőségünk is van:
- megadjuk a webcímet, és ha ott felfedez olyan linket a Meta, amit Sitelinkként értelmez, akkor abból csak ki kell válogatni a nekünk megfelelőket.
- ha nincs olyan amit szeretnénk, vagy egyáltalán nem talál, akkor egyszerűen kézzel hozzáadhatunk saját linkeket, minimum 3-at, maximum 20-at.
Arra érdemes figyelni, hogy viszonylag kicsi lesz a mező, ami megjelenik, vagyis egy-két szónál több nem fog kiférni a Sitelink gombokra.
Arra is készüljünk fel, hogy a Sitelinkek nem fognak minden hirdetésünknél megjelenni.
Először is csak a Facebook hírfolyamban jelenik meg, másrészt pedig ez is a hirdetés személyreszabás kategóriába tartozik, vagyis olyanoknak fog megjelenni, akikre a Meta szerint hatással lesz.
Mindenesetre apró funkció, könnyű beállítani, érdemes vele kísérletezni.