Nagyon sok marketinges próbálta már használni a munkájában a mesterséges intelligenciát, és sokan el is jutnak odáig, hogy például ChatGPT-t használnak hirdetés szövegírásra, esetleg Midjourney-t képek készítésére. Ezek már önmagukban sokat tudnak segíteni.
De a marketingre ennél sokkal nagyobb hatása lehet az MI-nek.
A tervezéstől a terjesztésig át tudja szőni a gépi segítség a feladatokat. Sőt, sok helyen akkor is ott van, ha erre nem gondolunk.
Most ötletadónak összegyűjtöttem 9 olyan feladatot, aminél rendszeresen használunk mesterséges intelligenciát, hátha van olyan, amit még nem próbáltál. (Ha pedig segítség kell, csatlakozz a Liftup Social Media Hubhoz, ahol 7 órányi képzés és előadás vár rád csak az MI marketinges alkalmazása témában!)
- Buying persona készítés
Kezdjük az alapoknál, mondhatnánk, hiszen már a vevői célcsoportjaid kidolgozásánál bevonhatod az MI-t nagyon hatékonyan! Akár a vevői kutatás megtervezésében, akár a feldolgozásban sokat tud segíteni „a gép”. Persze egyedül ezt sem tudja, de izgalmas új szempontokat és gyorsabb végeredményt produkál. Az elkészített perszónák segítségével pedig igazán szívhez szóló kampányokat és üzeneteket készíthetsz. (A Hubban egy bő egy órás előadásban lépésről-lépésre ismered meg az MI-s buyer perszona készítés folyamatát).
2. Ajánlat kidolgozás
Szeretnéd igazán izgalmassá, vonzóvá, egyedivé tenni az ajánlatod?
Használd erre is az MI-t, amelyik nem csak az ötletekben, de akár a részletek kidolgozásában is sokat tud segíteni.
3. Kampánytervezés és ötletelés
A nyereményjátékoktól az értékesítési kampányig tud segíteni az MI, de nem csak az ötletelésben, hanem akár a sales levelek (sőt az értékesítői forgatókönyvek) kidolgozásában is hasznát veheted.
4. Hírlevél írás
Akár ötletre van szükséged, akár arra, hogy a vázlatod (és a célcsoport profilod) alapján készüljön egy jó szöveg, a mesterséges intelligencia itt is segíteni tud.
5. Hirdetés szövegírás
Néhány ötlet, vagy akár a weboldalad alapján másodpercek alatt születhet 5-10 jó kis hirdetési szöveg, amiket könnyen tudsz A/B tesztelni.
6. Hirdetés terjesztés
Ebből már szinte ki sem tudod hagyni, hiszen például a Meta Advantage+ Audience a mesterséges intelligencia segítségével dönti el, kinek jelenítse meg a hirdetésed, és kinek ne. Más kérdés, hogy ez nem mindenkinek jó, éppen ezért okosan szabad csak használni. Ezért foglalkozunk ezzel részletesen a Meta hirdetési stratégiák képzésben a Liftup Social Media Hubban.
7. Képek és illusztrációk
Weboldal illusztráció, hirdetés képek, szórólapok… nagyon sok grafikai alapot tud készíteni a mesterséges intelligencia, amiket stock fotó könyvtárak helyett is használhatsz, hiszen egyedi élethelyzeteket is nagyon könnyen meg tudsz így jeleníteni. (Erről a gyakorlatban is van szó a Képek készítése MI-vel előadásunkon, a Hubban)
8. Videók készítése és feljavítása
Feliratoztatni szeretnéd a videódat, hogy lenémítva is hatásos legyen?
Igen, ebben is segít az MI. De akár a nulláról, pár szót megadva teljes szövegkönyvet, és kész videót is kaphatsz, de akár a Te arcod és hangod alapján tud helyetted videót készíteni. Viszlát kameraundor!
9. Elemzés
Hirdetéseket elemeznél? Esetleg vevői visszajelzéseket?
Erre is ott az MI, amelyik percek alatt képes remek összefoglalókat készíteni Neked, vagy éppen az eredmények értelmezésében segíteni.
Látod, akár a fehér papír szindróma feloldása a célod, akár a kreativitás növelése, akár az időmegtakarítás, a mesterséges intelligencia nagyon sok marketinges feladatban segíteni tud. Ha még nem használod ezek közül valamelyiket, akkor tegyél egy próbát, ha pedig gyakorlati segítség kell, ott a Liftup Social Media Hub, ahol 7 órányi gyakorlati, videós segítséget kapsz az MI marketinges felhasználásához, ráadásul ez csak egy kis szelete a gyűjteménynek, ahol 7000 percnyi marketing fókuszú oktatóanyag vár.