A Facebook jövője: fókuszban a fiatal felnőttek

Évek óta felróják a Facebooknak, hogy elveszíti a fiatalokat.
Úgy tűnik, a trendek változnak, most ugyanis a Facebook vezetője, Tom Alison írt egy bejegyzést arról, hogy mik a terveik a platformmal, így megtudunk pár fontos trendet is.

Fókuszban a Fiatal Felnőttek

A Facebook továbbra is mindenki számára elérhető, de különös figyelmet fordít a fiatal felnőttek (18-29) igényeire. Az elmúlt öt negyedév során egészséges növekedés volt tapasztalható az Egyesült Államokban és Kanadában a fiatal felnőtt felhasználók körében, ami azt eredményezte, hogy több mint 40 millió fiatal felnőtt naponta aktív a platformon – ez a szám az elmúlt három év legmagasabb értéke. A Facebook különféle módokon segítheti ezt a generációt, például a Marketplace-en nagyszerű ajánlatokat találhatnak bútorokra, érdeklődési köreiket felfedezhetik a Reels és a Csoportok révén, kapcsolatba léphetnek helyi közösségeikkel és kisvállalkozásaikkal, vagy akár a Facebook Datingen keresztül találhatnak partnert.

Sok ez a napi 40 millió? A közleményből kiderül az is, hogy ez a negyede a korosztálynak. Így önmagában talán nem sok, de az emelkedő tendencia bíztató a Facebook szempontjából.

Izgalmas adalék, hogy a Facebook csoportokat több, mint 1,8 milliárd ember használja havonta.

Mesterséges Intelligencia Fejlesztések

A Facebook jelentős fejlesztéseket hajtott végre a Reels és a Feed rangsorolási technológiájában, hogy hatékonyabban tudjon ajánlásokat nyújtani. Egy új modellarchitektúrát fejlesztettek ki, amely képes nagy adatállományokból hatékonyan tanulni, és ez jelentős javulást eredményezett a Facebook Reels kísérleti programjában. Az elkövetkező év során ez az ajánlási technológia számos más termékben is megjelenik, beleértve az egész videós ökoszisztémát és a Feed ajánlásait. A cél az, hogy 2026 végére a világ legjobb ajánlási technológiáját hozzák létre.

Többször elmondták, hogy az új ajánlórendszernek köszönhetik azt, hogy a Facebookon és az Instagramon töltött idő növekszik. Nem véletlenül fókuszálnak erre jobban.

Videós Élmény Fejlesztések

A Facebook megkönnyítette a videók felfedezését és azokkal való kapcsolódást, legyen szó Reel-ről, hosszabb videóról vagy élő tartalomról. Frissítették a teljes képernyős videólejátszót, és egy csúszkát adtak hozzá, hogy könnyen lehessen navigálni a hosszabb videókban.

Emellett a privát megosztások növekedése – ami évről évre 80%-kos növekedést jelent – miatt bevezették a videóküldési lehetőségét is.

Lehetőségek a Tartalomkészítők Számára

A Facebook könnyebbé tette bárki számára, hogy tartalomkészítővé váljon és pénzt keressen a platformon. Bevezették a Professional Mode nevű egyszerűsített terméket, amelyet azok számára terveztek, akik nyilvánosan szeretnének posztolni és követőbázist építeni. 18 hónap alatt több mint 100 millió napi aktív felhasználót ért el ez a megoldás. Emellett átalakították a kifizetési modellt, hogy a tartalom teljesítménye alapján fizessen a készítőknek, és kiterjesztették a monetizációs lehetőségeket minden formátumra – fotókra, videókra és szövegekre egyaránt.

Ez maga a bejelentés, ami önmagában kevés újdonságot tartalmaz, de felvetődik a kérdés, hogy ez azt jelenti, hogy Facebooknál teljesen lemondtak a legfiatalabbakról, tudván, hogy azt elvitte a TikTok?
Esetleg még tovább erősítik a különbséget a Facebook és az Instagram, között, hátha az Instagram vissza tudja hódítani a 20 év alattiakat?

Marketing szempontból mindenesetre jó tudni, hogy ez a fő irány.