Weboldal popupot tud (félig-meddig) helyettesíteni a Meta új Lead hirdetés funkciója, aminek segítségével már nem csak a Facebookon belül, hanem akár a blogodon vagy a webáruházadban is tudsz adatbázist építeni.
Az megoldás úgy működik, hogy a Hirdetéskezelőben a Lead hirdetés kampánycélnál ki tudod választani a weboldalt. Ez eddig csak arra volt jó, hogy ha volt egy saját űrlapod, és ott beállítottál Lead konverziós eseményt, akkor tudtál konverzióra optimalizálni.
Ez bővült azzal, hogy a hirdetés szinten már megadhatod, hogy Instant űrlapot is szeretnél használni. Ekkor, ha valaki a hirdetésedből érkezik a weboldalra, akkor ott megjelenik egy layer, amelyikre kattintva megnyílik a választott űrlap. Hasonlóan ahhoz, mint amikor hívásindítást választasz, mint kiegészítőt, hiszen ot a hívásindítás layer jelenik meg.
Mire jó ez?
Ha van egy jó kis blogod, ahol szeretnél egy jól látható, de még sem (annyira) tolakodó adatbázis építő megoldást, akkor ezt érdemes használni. Persze, ha a weboldalad tele van popupokkal, akkor ez sokadiknak nem is lesz hatékony, plusz zavarni is fog így inkább akkor érdemes használni, ha egyébként nincsenek popupok.
Ami plusz előny, hogy a megjelenő lead űrlap az összes funkciót tudja, amitől mobilon nagyon hatékonyak a Lead űrlapok: előre ki van töltve a látogatók Facebookos adataival és benne vannak az adatkezeléshez szükséges funkciók is.
Persze vannak hátrányok is: rögtön az első, hogy csak Facebookon működik és csak mobilon. Gondolom előbb-utóbb Instagramon is működni fog, de a Meta platformjain kívül nem, tehát egy teljes értékű popup-ot nem helyettesít.
Az igazi gond viszont az, hogy a layerből megnyíló űrlap a weboldalon néhány esetben hiányos. Ott vannak a mezők, de nincs ott semmi magyarázat, se call-to-acton. Azt tapasztaltuk, hogy ez akkor van így, amikor a rich creative formátumot használtuk. Amikor a klasszikus űrlapot hirdettük (és jelenítettük meg a weboldal layerben) akkor általában rendben volt minden. Itt valami bugról van szó (ismét), amit előbb-utóbb reméljük javítani fognak.
E hiba ellenére az első tesztjeink alapján egészen ígéretes a funkció, érdemes kipróbálni.
Nagyon örvendetes, hogy egyre többet tudnak a Lead hirdetések, hiszen múlt héten a sablonokról írtunk.
Ha többet szeretnél tudni a Lead hirdetésekről valamint a hatékony és biztonságos adatbázis építésről, csatlakozz a Liftup Social Media Hubhoz, ahol esettanulmányok sorával találkozhatsz csatlakozás után, a Leader tagokat pedig egy teljes képzés várja. Csatlakozz itt!