Egy apró, adminisztratív változás, mégis oda kell figyelni, ha nem szeretnéd, hogy leálljanak a hirdetéseid.
Az EU digitális szolgáltatásokról szóló jogszabálya (Digital Services Act, DSA) miatt, ha az EU területére vagy az EU-hoz kapcsolódó területekre célzod a hirdetéseidet, június 5-től opcionálisan, 21-től pedig kötelezően meg kell adnod, azt a személyt vagy szervezetet, aki hasznosul a hirdetésből ( ő lesz a kedvezményezett). Ezen felül pedig lehetőséged lesz megadni annak a nevét, aki a hirdetést kifizeti, amennyiben ez eltér a kedvezményezettől.
Ez minden olyan hirdetésre vonatkozni fog, melyik az EU országait vagy az EU-val összefüggésbe hozható régiókat célozzák (a területi lista itt olvasható), attól függetlenül, hogy a Meta felületein készítetted el, vagy valamelyik hirdetéskezelő rendszerben.
Az így megadott információk nem fognak megjelenni a hirdetés mellett, de a Hirdetéstárban publikusak lesznek egy éven keresztül.
A változtatás adminisztratív, csak az átláthatóságot támogatja, se a licitet, se az ellenőrzési folyamatot nem fogja befolyásolni.
Kit adj meg kedvezményezettként és kifizetőként a hirdetéseidnél?
Természetesen ez attól függ, magadnak kezeled-e a hirdetéseid, a saját cégednek, esetleg egy ügynökségként vagy marketingesként másoknak. A Meta néhány példát felsorolt a saját oldalán:
- Ha kisvállalkozásként saját magad jelenítesz meg hirdetéseket, a „kedvezményezett” lehet a céged neve, míg a „kifizető” lehet ugyanaz
- Ha egy anyavállalat leányvállalatát képviseled, a „kedvezményezett” lehet a leányvállalat vagy márka neve, míg a „kifizető” lehet az anyavállalat
- Ha magánszemélyként népszerűsítesz egy konkrét terméket, szolgáltatást, jelöltet stb., a „kedvezményezett” lehet a termék, szolgáltatás, jelölt stb. neve, míg a „kifizető” lehet a te neved
Hogyan add meg a kedvezményezettet és a kifizetőt?
Amikor olyan területi célzást fogsz használni, ami az EU-t vagy azzal összefüggésbe hozható régiót érint, a hirdetési rendszer be fogja kérni a kedvezményezett, illetve a kifizető nevét.
Itt, attól függően, milyen struktúrában, milyen szervezetnek hirdetsz lehet, hogy lesz lehetőséged választani a korábban ellenőrzött megoldások közül (például ha a Vállalkozáskezelőben már ellenőrizted a vállalkozást, vagy ha társadalmi hirdetések miatt korábban volt ellenőrzés), de kézzel is adhatsz majd meg lehetőséget, illetve előfordulhat, hogy választhatsz a korábban már megadott kedvezményezettek illetve kifizetők közül.
Ez a felület még nem publikus, amint az lesz, írni fogunk róla.
Jó ez nekünk?
Azt gondolom, hogy minden olyan információ, ami növeli az átláthatóságot jó, a bevezetés gyorsasága kicsit meglepő. Éppen ezért erre jól fel kell készülni, érdemes már most leegyeztetni a cégvezetővel, ügyfelekkel, márka tulajdonossal hogy mik szerepeljenek a megfelelő mezőkbe. Így mire élesedik a rendszer, minden mehet gond nélkül, és tudsz fókuszálni a hirdetési feladataidra, amikhez itt kaphatsz gyakorlati segítséget.