Összesített eseménymérés: élt két évet.
Az iOS14 korlátozásaira válaszul vezette be a Meta (akkor még Facebook) az Összesített eseménymérést, aminek a keretében priorizálni kellett a konverzióméréshez és a a célközönség építéshez szükséges eseményeinket.
Később aztán elkezdtek lazítani a megoldáson, most pedig teljesen megszűnik a rendszer.
Lássuk be, ez egy nagyon jó hír!
Nézzük a változásokat részletesen!
- Nem kell 8 eseményt priorizálni a weboldalunkon!
Erre azért volt szükség, mert azokon az iOS eszközökön, amik nem hagyták jóvá a követést a priorizált eseményeken keresztül voltak valamennyire elérhetők. a A kisebb weboldlaknál ez nem volt probléma, de nagyobb oldalaknál, webáruházaknál ez komoly korlátozás volt, hiszen se a 8-as limit, se ezek sorba rendezése nem támogatta a hatékony optimalizálást. Szerencsére ennek vége.
2. Nem lesz szükség a domain hitelesítésre a hirdetésekhez
Bár a funkció megmarad, és más megoldásokban használhatjuk majd, a hirdetésekhez és a remarketinghez nem lesz rá szükség.
3. Nem kell kiválasztani azt a domaint, amelyiken a konverziót akarjuk követni
A hirdetések beállításánál kellett kiválasztani, melyik domain-en, illetve melyik Pixelen kövesse a hirdetés eredményét. A jelek szerint ez a megoldás is megszűnik.
4. Az összesített eseménymérés fül megszűnik
Elvileg itt lehetett volna látni azt, a priorizált események eredményét, de én működni élőben ezt sosem láttam. Egyedül a beállításhoz volt itt gomb. Nos most már nem is fogunk itt érdemi adatot látni, mert ez a fül megszűnik.
5. Megszűnik az érték alapú optimalizálás
Ennek lényege az volt, hogy a Konverziós hirdetéseknél nem csak általában konverzióra, hanem konverzióértékre is tudtak azok a hirdetők optimalizálni, akik erre jogosultak voltak. Ennek az alapja az esemény priorizálások által szolgáltatott érték volt. Ez a funkció is megszánik.
Ezek tehát a változások, összességében jobb lesz, hiszen egyszerűsödik a hirdetések létrehozása, és az események rendszerének a felépítése. Nem kell majd töprengeni azon, hogy melyik lesz az a 8 esemény, amit be kell szuszakolni a rendszerbe.
Mi lehet a háttérben?
Egyrészről valószínűleg a Konverziók API (CAPI) által szolgáltatott eredmények. Korábban is utaltak arra, hogy az első visszaesések után egyre jobb eredményeket értek el a hirdetők, részint a CAPI-nak köszönhetően.
A másik ok az lehet, hogy a Meta egyre hatékonyabb rendszert épít fel. Pont pár nappal korábban mutatták be a Meta Lattice modellt, ami a mesterséges intelligencia segítségével tudja hatékonyabban kiszolgálni a hirdetéseket. Valószínűleg ez egyre hatékonyabban működik a különböző adatvédelmi korlátozások ellenére is.