Az a baj a közösségi média a változásaival, hogy apró lépésekben történnek.
2013 körül, amikor az egyik Facebook oldalunk elérése 80-90% volt, teljesen megdöbbentünk, amikor egyik-napról a másikra a felére esett. Persze, hogy pánikba estünk, elkezdtük kutatni a lehetőségeket, mindenkit felhívtam, mindenkinek írtam, tapasztaltak-e ilyet, de kevesen érezték. Mi meg forgolódtunk kétségbe esve, kutatva, mit rontottunk el.
Aztán pár hét múlva mindenkinek lecsökkent az elérése 50% körülire. (Ma persze ez már csak álom.)
De ahogy egy nagy változás történt, azonnal cselekedtünk.
Most sokan azt látják, hogy drágulnak a hirdetések. Nem drasztikusan, hónapról, hónapra 3-5-10%-ot, sőt, néha kicsit vissza is esik. Hasonló a tendencia az elérésekkel: évek alatt jutottunk el oda, hogy gyakorlatilag már csak emlék az organikus elérés.
De nincsen hirtelen dráma. Ezért mit teszünk?
Apró reszelések vannak: kicsit jobb szöveget írunk. Javítunk az időzítésen egy kicsit, a gyakoriságon, a szöveg hosszon, a formátumon…. De nincs strukturális változás.
Mert nincs hirtelen sokk.
Pedig ha vissza tudnánk ugrani 3 évet, látnánk, hogy ez a Facebook nem az a Facebook, hogy ez az Instagram már rég nem az az Instagram. Ha egymás mellé tennénk az akkori és a mostani állapotot, akkor megdöbbennénk. De most nincs min, hiszen csendesen történik a változás, időben rettenetesen széthúzva.
Ezért sokan nem változtatnak a marketingjük felépítésén, pedig képesek rá.
Több ügyfelem is beszámolt arról, hogy amikor a covid jött, egyik napról a másikra mindent átalakítottak.
Naponta csináltak live-okai, többet posztoltak, többet kommunikáltak csoportokban, több hírlevelet küldtek.
És milyen szép eredményeket értek el!
Aztán persze, ahogy „normalizálódott” a helyzet, leszoktak ezekről, az idejükre is máshol volt szükség, és most már messze nem olyan intenzíven marketingeznek. Ami persze az eredményeken is meglátszik: a covid intenzív időszakában a többszöröse volt az elérésük (több, mint amit a helyzet indokolt) aztán ahogy lekerült a fókusz, elpárologtak az eredmények is.
Ezért veszélyesek az olyan változások, amiket évek óta, észrevétlenül szenvedünk, amikor csak apránként, lassan történnek meg a változások. Pedig a megoldás ugyanaz, mint a hirtelen változás esetén: strukturális változásra van szükség!
A legutóbbi webináriumunk erről szólt.
Itt megtaláljátok a videót, alatta pedig azokat a chatbot linkeket, amikkel eljuttok a videóban említett esettanulmányokhoz és képzésekhez.
Ha pedig szeretnéd gyakorlatban alkalmazni azokat a módszereket, amik a strukturális változáshoz, a marketing eredmények felpörgetéséhez szükségesek, csatlakozz a Liftup Social Mediha Hubhoz!
- GA4-hez, Konverziók API-hoz, adatbázis építéshez kapcsolódó linkekért kattints ide >>>
- Több platformos jelenléthez, üzenet alapú marketinghez kapcsolódó linkekért kattints ide >>>
- Mesterséges intelligenciához és kiterjesztett valósághoz kapcsolódó linkeket itt találod >>>
- A Liftup Social Media hub, közösségi marketing oktatási platformhoz pedig csatlakozz itt! >>>