A Meta bemutatta a 2022-es negyedik negyedéves számait, aminek köszönhetően ismét betekintést kaptunk a cég és a platformok helyzetébe. Lássuk!
A Facebookot napi szinten immár két milliárd, havi szinten pedig közel három milliárd (2,963) ember használja.
Bár a platform már nem a nagy kedvenc, de ezek a számok továbbra is azt mutatják, hogy számolni kell vele.
A Meta összes platformját (Instagram, Facebook, Whatsapp, Messenger) összesen 2,96 milliárd ember használja naponta, havonta pedig 3,74 milliárd emberről beszélhetünk.
Pozitív hangulatra ad okot az, amiről korábban írtam, miszerint nem csak a felhasználói szám, hanem az oldalon eltöltött idő is növekszik a Reels videóknak és a mesterséges intelligencia alapú ajánlóknak köszönhetően.
A bevételi adatokat tekintve ismét egy olyan negyedévről van szó, ami alatta maradt az előző éves számoknak, ugyanis 2022 negyedik negyedévében „csak” 32,165 milliárd dollár bevétele volt a cégnek, míg egy évvel korábban 33,671 milliárd dollár.
A legnagyobb bevétel visszaesést Európában könyvelhette el a cég. Itt 16%-kal csökkent a bevétel, Ázsiában kicsitt több, mint 3% volt a csökkenés, az Észak-Amerikai piacon viszont csak alig több, mint 2%.
A cég célkitűzése 2023-ra a hatékonyság növelése, ami tulajdonképpen novemberben kezdődött a 11.000 ember elbocsájátásával.