Apró, de hasznos megoldás, hogy Instagramon szinte minden elemhez generálhatsz egyszerűen QR kódot.
Legyen az egy poszt, egy Reels vagy egy kiterjesztett valóság effekt: egyszerűen készíthetsz QR kódokat, amiket testre is szabhatsz kicsit.
Hogyan készíthetsz Instagram QR kódot?
Menj a kiválasztott elemhez, keresd meg a … (három pontos) menüt, és válaszd a QR kód opciót!
Rögtön megjelenik az adott elem QR kódja, aminek még a színét is megváltoztathatod, mielőtt lemented a telefonodra, vagy készítesz róla egy képernyő fotót.
Ezt egyébként nem csak a saját posztjaiddal teheted meg, hanem – a hirdetéseken kívül – bármelyik profil posztjaival, reels videóival vagy éppen kiterjesztett valóság effektjével.
Mire jó az Instagram QR kód?
Nagyon egyszerű: könnyen tudod terjeszteni!
Annyi hasznos és érdekes Instagram tartalom születik, milyen jó, hogy egyre több felületre meg lehet osztani őket!
Pár ötlet:
- ha készítesz az egyik termékedhez egy bemutató videót, rárakhatod a QR kódot a termék csomagolására
- egy Instagramos nyereményjátékot akár e-mailbe is kiküldhetsz, vagy felrakod a QR kódot egy olyan képre, amit más közösségi platformon osztasz meg
- ha van egy jó kis kiterjesztett valóság (AR – augmented reality) effekted, akkor egy offline szórólapra vagy egy plakátra is könnyebben felrakhatod
Miét jó ez, ha van sima link?
Hiszen mindegyik tartalomból ki lehet másolni a linket. Azért jó mégis a QR kód, mert ha valaki egy sima linket rak egy szórólapra, akkor gépelni kell. Ha egy Facebook posztba raksz egy AR effekt linket, akkor hiába kattintasz, nem fogja megnyitni az Instagram, mivel nem telefonon vagy. Éppen ezért érdemes a QR kódot használni a sima link mellett.
Tudom, bizonyos szempontból nem nagy dolog, hiszen mindegyik elemnek van saját linkje, a linket be tudod rakni egy QR kód generátorba, amit pedig ugyanúgy megoszthatsz. Ráadásul ha a poszt, a reels vagy az AR effekt közvetlen linkjét lerövidíted, és abból készítesz egy QR kódot, akkor mérhető is lesz, mennyien olvassák azt be.
De ez plusz kör, plusz sok kattintás, plusz 5 perc. Sokszor pedig ez is számít, és ezért jó, hogy ilyen aprósággal bővült az Instagram.