A Facebook Megújult Oldal Élmény (New Page Experience) egyik hátránya, hogy eltűnik a megszokott Elemzések menüpont.
Nézzük, hol és milyen mélységű információkat találunk az oldalunkkal kapcsolatban!
1. Megújult Oldal Élmény
Természetesen a New Page Experience-ben is találunk egy Elemzések fület, ahol kapunk némi áttekintő jellegű információt. Itt gyakorlatilag csak áttekintő információk vannak:
- Bejegyzések elérése
- Aktivitás
- Új rajongók
- Új követők
- Reakciók
- Hozzászólások
- Kattintások
- stb.
Megnézhetjük még az egyes posztok adatait az utolsó 7, 28 és 90 napban, sőt elérés és aktivitás alapján rendezhetjük őket.
2. Meta Business Suite
Ha ennél egy kicsit több adatra van szükség, akkor a Meta Business Suite-ban diagramokat is találunk az elmúlt időszakról több bontásban, ráadásul ha össze van kapcsolva a fiókunk az Instagrammal, annak az adatait is egy felületen meg tudjuk nézni. Így itt megtaláljuk:
- Facebook Oldal elérés
- Instagram elérés
- Facebook Oldal látogatók
- Instagram profil látogatók
- Új Facebook rajongók
- Új Instagram követők
- Hirdetések elérése és megjelenése
Az Audience fülön a Facebook ás az Instagram követőink demográfiai adatairól kapunk egy összefoglalót, a Benchmarking menüpontban pedig azoknak az oldalaknak a teljesítményét látjuk, akiket a figyelő listára tettünk.
Ha kicsit részletesebb adatokat szeretnénk, akkor azokat a Tartalom blokkban találjuk.
Az organikus elérés és organikus engagement elmúlt 90 napját itt tudjuk áttekinteni, ahogy itt nézhetjük meg, melyik poszt típusunk volt a legsikeresebb.
Itt van lehetőség a részletes tartalom áttekintő táblázatból exportálni is, de csak az alap adatokat fogjuk tudni kinyerni (elérés, reakciók, kattintások, hozzászólások, megosztások).
A Business Suite mobil alkalmazásban tulajdinképpen ugyanezeket az adatokat találjuk meg.
3. Creator Studio
Mivel a Creator Studio a Meta saját tartalommenedzsment felülete, furcsa lenne, ha itt nem találnánk elemzési adatokat. Persze, hogy találunk!
A gond csupán annyi, hogy ezt a felületet a videók kezelésére és elemzésére találták ki eredetileg. És ezt az örökséget viszi is tovább. Így az elemzési adatoknál is a videóval kapcsolatos információk vannak fókuszban.
Ettől függetlenül az áttekintő adatoknál kapunk némi információt az aktivitásról, és exportálni is van lehetőségünk.
Ez az exportálás funkció áll a legközelebb egyébként a Klasszikus / Régi Facebook Oldalak elemzés exportjához.
De nagyon sok információ hiányzik belőle. Például az organikus elérésre vonatkozó adatsorok.
OK, de hol vannak a lényegi adatok?
Honnan lehet kiexportálni azt a szép, nagy részletes táblázatot, ami az utóbbi időben ráadásul olyan könnyen testreszabható volt?
A helyzet az, hogy a Megújult Oldal Élményből sajnos sehonnan. Reméljük csak egyelőre.
Ha váltottunk, és szükség lesz az adatainkra, akkor ahhoz valamilyen külső eszközre lesz szükségünk. Vagy valamelyik teljes, oldal kezelő platformra, vagy egy olyanra, ami például Google Data Studioba exportálja ki az adatokat.
Sokaknak ez nem jelent majd gondot, mert a fent bemutatott felületeken elég sok információt fogunk találni ahhoz, hogy a legtöbb oldal kommunikációját optimalizálni tudjuk a segítségével. De lesznek olyan helyzetek, amikor ez kevés lesz. Ilyenkor viszont a Meta rendszerében -legalábbis egyelőre- nem találunk elegendő adatot. Reméljük ez hamarosan változni fog.