A TikTok most a közösségi média vadnyugata. Vagy mondhatnánk azt, hogy most a TikTok a közösségi média vadnyugata. Pár görgetés és kattintás után könnyen olyan témákat dobhat fel bárkinek az algoritmus, ami hajmeresztő. Az alig burkoltan pornográf videókon át az összeesküvés elméleten keresztül az életveszélyes kihívásokig mindenbe könnyen belefuthat az ártatlan tiktokozó.
Mivel egyre több botránnyal (sőt, már perrel is) szembesül a platform, egyre komolyabban veszi a fiatalkorúak védelmét. Egy blogposztban például olyan tartalom minősítő rendszerről írnak, ami felismeri, és szükség esetén megakadályozza, hogy a 18 alattiak felnőtt tartalmakkal találkozzanak. Ez a Content Levels, amit úgy írnak le, mint amivel a filmeknél, a tévében vagy a játékoknál találkozunk.
De nyugi, ez nem azt jelenti, hogy a videókon 18-as karika fog megjelenni. Ez egy háttérrendszer, ami úgy működik, hogy ha felismeri egy videónál, hogy az valamilyen okból felnőtt tartalom, akkor az algoritmus ad neki egy „maturity score”-t, (érettségi vagy felnőttségi? pontszámot), aminek köszönhetően a 18 alattiak nem lesznek képesek megnézni ezeket a videókat.
Nem ez az egyetlen megoldás, amivel a TikTok próbálja megvédeni a finomabb lelkűek és/vagy fiatalabbak élményét (és persze javítani a reputációját). Bevezetnek például egy olyan megoldást, amivel azokat a videókat, amik nem érdekelnek, könnyen ki lehet „tiltani” Neked feedből hashtag vagy valamilyen szó alapján.
De ez még csak a kezdet. A következő hónapokban további új funkciókat terveznek annak érdekében, hogy részletes tartalomszűrési lehetőségeket kapjon az egész közösség.
Mit is mondhatnánk? Itt az ideje! Reméljük, sikerrel járnak, mert így még jobb hely lesz marketing szempontból is.
Apropó! Tudtad, hogy a Liftup Social Media Hubon belül egy TikTok hirdetési alapozó videótréning is vár téged egy csomó esettanulmánnyal kiegészítve?
Csatlakozz a Hubhoz, és legyél sikeres és naprakész a közösségi marketingben!