Az országgyűlési április választás komoly próbatétel lesz minden hirdetőnek, ugyanis a politikai hirdetések ismét el fogják árasztani az online felületeket (is). Ez pedig szinte minden hirdetőnél meg fogja emelni a költségeket.
Tavaly ősszel, az előválasztás kapcsán már elemeztem, mekkora összeget költöttek el a politikai oldalak. Ha összegezzük az adatokat, akkor azt látjuk, hogy 2021 szeptember és 2022 január első hete között 1,2 – 1,8 milliárd forintnyi hirdetési összeg ment el Facebookon és Google-ön politikai célra. A részleteket nézd meg ebben a videóban! Voltak olyan hetek, amikor a teljes magyar Facebook hirdetési piac 15-16%-át politikai hirdetések tették ki, és voltak olyan napok, ahol ez 20% környékén volt.
Január eleje és április eleje között várhatólag újabb 1,5-2 milliárd forint el fog menni politikai hirdetésekre. A becsléseim szerint a kampány végén heti szinten akár 200-300 millió forint is elmehet majd Facebook hirdetésekre, ami azt jelenti, hogy ez a teljes piac 20-30%-át is jelentheti majd. Vagyis jobb felkészülni a drasztikusan emelkedő hirdetési árakra…
Mit lehet tenni? Röviden:
- az első hetekben érdemes intenzív adatbázis építésbe kezdeni és érdemes felülvizsgálni a célzásainkat
- a következő időszakban, április 3-ig pedig meg kell próbálni olyan kommunikációt alkalmazni, ami kikerül a fősodorból. Ne a hirdetésekkel elárasztott hírfolyamokban próbáljuk utolérni a célcsoportunkat!
Részletekért és hosszabb tippekért nézzétek meg a következő videót!